Konsep / Lakaran / Intipan

Mungkinkah Ini Toyota Camry 2023 Baharu?

Ini mungkin Toyota Camry generasi akan datang dan ia boleh berkongsi banyak teknologi dan ciri daripada Lexus ES250 generasi semasa.

Toyota Camry mempunyai sejarah yang kaya dan panjang di seluruh dunia dan ini tidak berbeza di Malaysia. Mula-mula diperkenalkan di Malaysia pada Januari 1979 sebagai “Toyota Celica Camry,” ini adalah bagaimana kisah Camry bermula.

Nota: Render ini adalah karya Theo Chin. Ada banyak lagi lakaran beliau di sini dan di sini.

Walaupun merupakan model empat pintu, generasi ini dipanggil Toyota Celica Camry, pilihan nama yang ganjil kerana Toyota Celica merupakan kereta dua pintu. Toyota Camry juga pada mulanya merupakan sebuah kereta kompak yang dijual secara eksklusif di Jepun tetapi akhirnya menjadi sedan bersaiz sederhana empat pintu yang kita semua kenali dan gemari hari ini.

Fast Forward ke hari ini dan 7 generasi kemudian, kami kini mempunyai Toyota Camry generasi ke-8, dan perlu dikatakan, ia telah berkembang dengan pesat dalam setiap cara yang mungkin. Bukan sahaja dimensi keseluruhan lebih besar, begitu juga kapasiti enjin, apatah lagi semua teknologi dan ciri baharu dan mudah.

Walau bagaimanapun, sekali lagi, kini sudah tiba masanya untuk peningkatan yang besar. Betul, semoden dan secanggih dari segi teknologi seperti Camry selama ini, ia berpotensi untuk menjadi jauh lebih maju.

Ini kerana kemungkinan pengganti kepada Toyota Camry generasi ke-8 semasa ini berkemungkinan besar akan berkongsi pelbagai teknologi dan ciri daripada anak syarikat yang lebih mewah, iaitu Lexus ES250.

Bagi anda yang belum tahu, Lexus ialah jenama mewah Toyota di bawah Toyota Motor Group, sama seperti Acura ialah jenama mewah Honda dan Genesis menjadi jenama mewah Hyundai.

Maksudnya, ia pada dasarnya adalah kereta yang serupa, dengan satu lebih murah untuk dijual secara besar-besaran manakala satu lebih mahal dengan ciri-ciri mewah dan enjin yang lebih besar dan sebagainya untuk menarik minat orang yang terpilih.

Kami berpendapat bahawa jika itu benar, maka itu adalah berita yang hebat kerana kita mungkin melihat Toyota Camry yang lebih sesuai dengan tanda harganya, dengan mengandaikan harganya tetap sama dengan Toyota Camry generasi sekarang, sudah tentu .

Dengan harga kereta yang meningkat seiring dengan harga lain-lain, adakah kemungkinan Toyota Camry 2023 ini masih berharga di bawah RM200,000, kerana ia menjadi lebih daripada RM200,00 hanya selepas pengecualian cukai jualan?

Kami benar-benar berharap Toyota mencari jalan untuk mengurangkan harga Toyota Camry yang diharapkan baharu ini agar lebih ramai yang menghargai kereta ini mampu membelinya.

Previous post

Harga Toyota Veloz Malaysia Mungkin Sudah Bocor

Next post

Sime-Darby Motors Menerajui Usaha Untuk Penyediaan Infrastruktur EV

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *