Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Kia EV6 GT Semua-Elektrik Mempunyai 576 Kuasa Kuda Elektrik Tersedia

Kia EV6 GT melancarkan potensi prestasi E-GMP sepenuhnya.

Kia EV6 telah melakukan gelombang sejak ia tiba. Walaupun berkongsi platform dengan Hyundai IONIQ 5, EV6 telah mengambil pendekatan yang lebih berorientasikan prestasi kepada pembungkusan dan reka bentuknya. Dan kini, terdapat model EV6 GT spesifikasi penuh untuk memberikan pelanggan yang terbaik yang Kia tawarkan dari segi kesukanan. Varian perdana EV6 ini ditunjukkan di Amerika Syarikat bersama-sama kereta supercar di Monterey Car Week. Menariknya, ia adalah kereta pengeluaran Kia yang paling berkuasa.

Berdasarkan platform modular E-GMP yang fleksibel, EV6 GT meningkatkan tahap prestasi elektrik dalam kenderaan harian. Ia menampilkan persediaan motor dwi seperti sebelum ini dan pek bateri Nickel-Cobalt-Manganese 77.4 kWh. Motor hadapan mempunyai output 160kW manakala yang belakang menyediakan kira-kira 270kW menjadikan 430kW secara keseluruhan dan 740Nm tork.

Kuasa yang besar ini memberikan kenderaan itu masa 0-100km/j kira-kira 3.4 saat dan kelajuan tertinggi 260km/j – apa yang sepatutnya angka-angka supercar tidak lama dahulu.

Ia bukan hanya motor yang telah dinaik taraf. Pasukan kejuruteraan Kia telah mengusahakan sistem suspensi sukan dan komponen prestasi bespoke termasuk peredam dikawal secara elektronik, kawalan redaman dinamik, LSD elektronik, brek cakera berventilasi dengan kaliper monoblok (quad piston di hadapan) dan sistem suspensi hadapan yang unik. Tayar Goodyear Eagle F1 digunakan sebagai standard. Casis juga telah dikukuhkan dan stereng nisbah yang lebih pantas telah dipasang.

EV6 GT mempunyai Mod GT Drive baharu, Mod My Drive dan Mod Drift sebagai tambahan kepada mod pemanduan Eko, Normal, Sukan dan Salji standard. Pemilih mod pemanduan memetakan tetapan berbeza kepada motor, brek, stereng, suspensi, sistem e-LSD dan ESC kenderaan. Terdapat juga dua bunyi unik untuk EV6 GT, yang boleh dipilih pengguna. EV6 GT juga menggunakan gandar pemacu bersepadu, yang mempunyai ketahanan dan pengendalian yang lebih baik manakala beratnya kurang.

Dari segi rupa, terdapat cara mudah untuk membezakan EV6 GT daripada barisan lain – kaliper brek neon. Ini ditempatkan dalam roda aloi 21″. Di bahagian dalam, suede vegan meliputi sebahagian besar bahagian dalam dengan paip hijau dan tulisan ‘GT’ di tempat duduk. Terdapat lebih banyak aksen neon di dalam dan motif berjalur juga.

Di AS, pelanggan Kia EV6 GT akan menerima 1,000 kWj pengecasan percuma melalui rangkaian Electrify America selama 3 tahun.

Previous post

Permintaan Bahan Mentah Bateri Kenderaan Elektrik Melonjak

Next post

PDRM Hulu Selangor Dapat 5 Kereta Peronda Polis Myvi Dari Perodua

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *