Uncategorized

PLUS Dan Volvo Trucks Malaysia Berkerjasama Dalam Keselamatan Jalan Raya

Perkongsian ini juga untuk mewujudkan penyelesaian yang mampan untuk kenderaan berat.

Plus Berhad Malaysia (PLUS) bekerjasama dengan Volvo Trucks Malaysia (Volvo) untuk memastikan keselamatan dan kemampanan bagi kenderaan berat di Malaysia dan pengarah urusan syarikat tersebut menandatangani perjanjian itu di ibu pejabat PLUS.

Kerjasama yang belum pernah berlaku sebelum ini antara kedua-dua syarikat akan menyaksikan mereka bertukar kepakaran dan teknologi industri serta sumber untuk mencapai sistem yang lebih selamat untuk semua kenderaan berat di lebuh raya di Malaysia.

Kerjasama ini juga akan memudahkan PLUS merancang dan membangunkan stesen pengecas kenderaan elektrik (EV) untuk kegunaan komersial di seluruh lebuh raya PLUS.

Pengarah Urusan PLUS, Datuk Azman Ismail berkata, “PLUS kini sedang membangunkan infrastruktur pengecasan yang diperlukan untuk kenderaan penumpang elektrik di lebuh raya kami. Ini termasuk trak elektrik dan kenderaan komersial pada masa hadapan.”

Kerjasama ini juga akan menyaksikan Volvo memperkenalkan kenderaan elektromobiliti pertama mereka di Malaysia, ini sejajar dengan usaha global syarikat untuk mengurangkan jejak karbon mereka. Volvo komited untuk meningkatkan keselamatan di seluruh lebuh raya melalui pendekatan 3E mereka yang merangkumi kejuruteraan, penguatkuasaan dan pendidikan.

PLUS dan Volvo juga akan bekerjasama untuk membangunkan program keselamatan untuk kenderaan berat dengan tujuan melengkapkan pemandu dengan pengetahuan keselamatan dan pengendalian kenderaan yang lebih baik. Program ini juga akan disediakan kepada ahli PLUSTrack untuk meningkatkan keselamatan mereka semasa berada di lebuh raya PLUS.

“PLUSTrack ialah program yang dibangunkan oleh PLUS untuk pengguna kenderaan komersial dan berat di lebuh raya kami. Program ini bertujuan untuk meningkatkan pengalaman pelanggan untuk kenderaan komersial sambil menambah nilai melalui ganjaran, skim kesetiaan, program khusus dan pendidikan melalui rakan kongsi kami.” tambah Datuk Azman

Ini juga membolehkan Volvo melaksanakan inisiatif global mereka bagi keterangkuman jantina yang dipanggil program Iron Women. Ia adalah perkongsian strategik yang membolehkan Volvo meningkatkan status sosioekonomi pemandu trak profesional di Malaysia dan menggalakkan perkongsian sumber dan penyertaan yang saksama antara lelaki dan wanita.

Datuk Azman membuat kesimpulan dengan berkata “Kami teruja untuk berada di barisan hadapan perintis perubahan. Kami amat berharap perkongsian dengan Volvo Trucks Malaysia ini akan menjadi langkah positif untuk meningkatkan keselamatan pengguna di lebuh raya dan mendorong ke hadapan elektromobiliti dalam industri kenderaan komersial.”

Ini adalah langkah pertama yang terbaik ke arah yang betul jika keselamatan adalah matlamatnya. Adakah kerjasama ini akan menghasilkan keselamatan lebuh raya yang lebih baik di Malaysia?

Previous post

Mercedes-Benz Dan CATL Membuka Kilang Bateri Hungary

Next post

Hibrid Plug-In Melambatkan Jualan Kereta Elektrik Di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *