Sukan

Kerjasama Kia Malaysia Dengan Persatuan Bola Sepak Malaysia

Nampaknya bintang bola sepak tempatan kita akan diangkut dengan kenderaan Kia buat sementara waktu

Persatuan Bola Sepak Malaysia/Football Association of Malaysia (FAM) baru-baru ini secara rasmi bekerjasama dengan Kia melalui pengedar Malaysia mereka, Dinamikjaya Motors (DJM), yang merupakan jenama di bawah Bermaz Auto (BAuto).

Perkongsian ini akan memberi FAM banyak faedah, terutamanya untuk pasukan kebangsaan yang diketuai oleh ketua jurulatih Harimau Malaya, Kim Pan Gon, untuk memantau pemain di seluruh negara dan melancarkan unit pentadbiran logistik dalam FAM.

Menurut Presiden FAM, Datuk Haji Hamidin Haji Mohd Amin, perkongsian strategik dengan DJM ini bermula dengan Kelayakan Piala Asia 2023 pada Jun tahun ini dan perkongsian ini sepatutnya berlangsung khusus sepanjang kejohanan itu sahaja.

Datuk Haji Hamidin berkata, “Melalui prestasi cemerlang dan kejayaan Harimau Malaya semasa Kelayakan Piala Asia 2023 di Stadium Nasional Bukit Jalil, ia telah menarik perhatian DJM untuk meneruskan kerjasama dengan kami.”

Beliau juga menyatakan, “Sebagai presiden, pastinya kerjasama strategik dengan DJM adalah salah satu pencapaian paling membanggakan kami di mana FAM akan dapat mengembangkan hubungan strategiknya dengan lebih banyak syarikat gergasi di luar sana.”

“Saya berharap melalui kerjasama dengan DJM, ia akan memberi motivasi kepada skuad Harimau Malaya untuk sentiasa memberikan yang terbaik di atas padang bagi membawa bendera Malaysia ke tahap yang lebih tinggi,” tambahnya.

Kerjasama strategik dengan DJM ini akan menyaksikan FAM dan skuad Harimau Malaya menggunakan tiga unit Grand Utility Vehicle (GUV) Kia terbaharu, iaitu Kia Carnival 2022.

Majlis Penyerahan Kenderaan Kia melalui pengedarnya telah diadakan di Pusat 3S Utama Kia di Glenmarie, Shah Alam.

Hadir sama kedua-dua Naib Presiden FAM, Datuk Wira Mohd Yusoff Mahadi dan Dato’ S. Sivasundaram bersama barisan Exco FAM terdiri daripada, Dato’ Sri Shahril Mokhtar, Syed Yazid Syed Omar dan Dr Siti Faidul Maisarah Abdullah.

Setiausaha Agung FAM, Mohd Saifuddin Abu Bakar bersama ketua jurulatih Harimau Malaya, Kim Pan Gon dan barisan jurulatihnya turut hadir.

Pengerusi dan Pengarah Eksekutif Prima Auto Pt Ltd/DMJ turut menyatakan bahawa DMJ komited terhadap pembangunan sektor sukan di Malaysia dan sukan merupakan salah satu saluran untuk mewujudkan dan menggalakkan persekitaran sihat yang kondusif kepada pertumbuhan negara.

Maklumat lanjut dan siaran media FAM dipautkan di sini.

Previous post

smart Dan BRABUS Bergabung Memberi Peminat smart #1 BRABUS

Next post

Honda N-ONE: Satu Peluang Yang Terlepas

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *