Servis / Modifikasi

Jualan Bodykit HR-V Honda Baharu Sudah Bermula Di Facebook

Dengan sudah adanya lebih daripada 21,000 pembeli, bodykit ini pasti laku.

Terdapat ramai rakyat Malaysia yang ingin memberikan kereta baharu mereka wajah baharu yang unik, walaupun dengan polisi jaminan yang ketat. Namun, kit penggayaan badan tidak akan membawa masalah kepada waranti kilang kenderaan baharu melainkan ia melibatkan beberapa lampu atau lampu siang tambahan dipasang yang memerlukan sambungan ke sistem CAN-BUS kenderaan.

Dengan peningkatan populariti Honda HR-V baharu (sudah lebih 23,000 tempahan) dan walaupun Honda Malaysia sendiri menawarkan bodykit sebagai sebahagian daripada aksesori pembelian, industri ‘aftermarket’ di Malaysia telah mula mempromosikan bodykit mereka sendiri dari luar negara untuk kenderaan popular ini.

Dengan sesetengah rakyat Malaysia yang sudah mengetepikan sejumlah wang yang besar untuk memperibadikan HR-V baharu mereka dengan roda aloi dan juga tip ekzos, penambahan bodykit untuk meningkatkan penampilan yang sudah memang kacak HR-V semua baharu ini sudah berada di dalam to-do-list mereka seterusnya.

Walau bagaimanapun, kami menasihatkan pemilik HR-V baharu untuk menyemak dengan ‘penasihat perkhidmatan’ bilik pameran pembelian mereka sebelum memasang mana-mana bodykit atau roda aloi besar untuk mengesahkan bahawa jaminan kilang mereka tidak akan terjejas.

JANGAN percaya sepenuhnya apa yang ‘kedai’ bodykit atau ‘jurujual‘ beritahu anda.

Terbaik, jika anda semak semula kerana kami pernah melihat ramai pemilik kereta baharu, semua jenama, yang memasang kit after-market menghadapi masalah dengan tuntutan waranti kilang dan lebih teruk lagi, tidak dapat membuat tuntutan penarikan balik kilang kerana aksesori yang dipasang.

Ingat, semua kereta moden dengan teknologi tinggi dan ciri keselamatan yang tinggi, seperti HR-V baharu ini akan mempunyai kemas kini teknologi dan penarikan balik pada satu-satu masa untuk memastikan kenderaan berjalan dengan pasti. Anda tidak mahu melepas semua itu dan terpaksa berbelanja sendiri kerana beberapa maklumatkurang tepat daripada jurujual yang menjual aksesori.

Sementara itu, gambar di sini ialah bodykit yang kelihatan kacak dan ini sepatutnya tidak menjadi masalah untuk dipasang kerana ia kelihatan seperti hanya aksesori bolt-on yang tidak akan bersambung dengan elektronik kenderaan anda.

HR-V serba baharu akan ditawarkan dalam lima warna, Ignite Red Metallic, Meteoroid Grey Metallic, Platinum White Pearl, Lunar Silver Metallic dan Ruse Black Metallic.

Harga HR-V serba baharu ialah RM114,800 untuk 1.5L, RM129,800 untuk 1.5 Turbo E, RM134,800 untuk 1.5T V dan RM140,800 untuk versi e:HEV RS.

Untuk maklumat lanjut tentang HR-V serba baharu, pelanggan boleh mengunjungi mana-mana pengedar sah Honda di seluruh negara atau menghubungi nombor Bebas Tol Honda di 1-800-88-2020 atau melayari www.honda.com.my

Previous post

Kempen 'GoCarLah' Tawar Komuter Alternatif Pengangkutan Awam Mampu Milik

Next post

Varian RM173K Volkswagen Tiguan Allspace Life Dilancarkan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *