Berita Auto

Dongfeng Aeolus Haoji Dilancarkan Di China Harga USD31,800

Keluarkan lencana dan Aeolus Haoji ini nampak seakan-akan BMW

CarNewsChina baru melaporkan bahawa Dongfeng Motor (dikenali sebagai Fengshen), pembuat kereta China baru sahaja melancarkan versi petrol dan hibrid baharu SUV Aeolus Haoji pada harga RMB215,000, lebih kurang USD31,800. Lihat artikel penuh mereka mengenainya di sini.

Yang paling menarik tentang Dongfeng Aeolus Haoji ialah bagaimana ia kelihatan sedikit serupa dengan kereta yang dilancarkan baru-baru ini dari hadapan tetapi dari setiap sudut lain, jika anda buang lencananya, pasti ramai yang akan mengatakan bahawa ianya adalah sebuah BMW.

Dongfeng Aeolus Haoji ialah SUV bersaiz sederhana pertama jenama yang dibina di atas platform Dongfeng Superior Modular Architecture (DSMA) yang dibangunkan khusus untuk Enjin Pembakaran Dalaman (ICE) dan kereta Kenderaan Elektrik Hibrid (PHEV) Plug-In.

Reka bentuk Dongfeng Aeolus Haoji menampilkan gril lurus yang besar, lampu hadapan terbelah, lubang udara di bampar, cat hitam pada gerbang roda dan pemegang pintu, tiang D yang lebar dan cat dua warna memberikan reka bentuk bumbung terapung. .

Walau bagaimanapun, jangan biarkan bahagian luar yang sporty dan platform berkuasa menipu anda, Dongfeng Aeolus Haoji adalah luas dengan selesa berkat dimensi jarak roda 4720/1910/1702mm dan 2825mm. Paip ekzos yang terletak berhampiran roda kanan tersembunyi dengan kemas di bawah kereta dan mempunyai ekzos tipu pada bampar.

Bagi bahagian dalaman Dongfeng Aeolus Haoji pula, papan pemukanya mempunyai skrin berkembar bersaiz 12.3-inci digital infotainment dan paparan pemandu dan skrin boleh dikawal dengan sentuhan atau melalui dail berputar pada terowong tengah tempat penukar gear diletakkan. Versi ICE juga dilengkapi dengan sistem audio Jamo.

Selain itu, untuk keselamatan, Dongfeng Aeolus Haoji mempunyai sistem bantuan pemandu autonomi tahap 2 (ADAS). Stereng bawah rata dua jejari semuanya berwarna hitam dan berbentuk separuh ovul dengan butang dan kawalan yang minimum.

Selain itu, untuk kuasa, versi ICE Dongfeng Aeolus Haoji mendapat enjin petrol 1.5l yang menghasilkan 204hp dan 350Nm tork yang dipadankan dengan DCT 7-kelajuan manakala versi PHEV mendapat enjin yang sama dengan motor elektrik yang meningkatkan kuasa kepada 245hp dan menghasilkan 540Nm tork yang dipadankan dengan E-CVT.

Kami berharap, Dongfeng membawa kereta ini ke Malaysia memandangkan jenama itu sudah mempunyai rakan kongsi di sini.

Previous post

GoCar Muat Naik chargEV Kedalam Aplikasi Mereka 

Next post

Rider Perkhidmatan P-Hailing Disyaratkan Memiliki 'GDL'

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *