Berita Auto

Honda Accord Terbaharu Hadir Dengan Reka Bentuk Semula Berinspirasikan Civic

Honda Accord generasi ke-11 akan ditunjukkan tidak lama lagi dengan beberapa gaya berinspirasikan Civic.

Jika anda bukan peminat reka bentuk Honda Accord semasa, anda akan gembira mendengar bahawa model generasi akan datang hampir tiba dan mengambil petunjuk penggayaannya daripada pemenang anugerah Honda Civic generasi ke-11. Menurut kebocoran paten dari Brazil, Honda Accord baharu akan mengekalkan dimensi asas yang sama seperti model keluaran. Ia juga akan mengekalkan garis bumbung semasa, yang diinspirasikan coupé.

Apa yang akan berubah ialah bahagian muka dan bahagian belakang kereta. Ini berbeza secara dramatik daripada model semasa. Malah, agak jelas bahawa sedan segmen D baharu mendapat inspirasi daripada Civic dari segi fasia hadapan dan belakangnya.

Lampu belakang memanjang ke hujung bampar, memanjang ke profil sisi dengan ketara. Ia juga bercantum di tengah dengan grafik LED lampu belakang seolah-olah memanjang sehingga ke logo Honda, yang juga dipasang pada bahagian lampu belakang tengah dan bukannya pada panel badan. Bampar belakang adalah ringkas dan bersih. Sekali lagi, ia sangat diilhamkan oleh penampilan Civic yang selamat kerana ketiadaan penyudah tailpipe pada imej paten ini.

Bahagian hadapannya menunjukkan rupa yang lebih dignified daripada Civic tetapi dengan kening yang sama dan rendah yang telah menjadi ciri rekaan Honda pada generasi ini. Accord baharu akan menampilkan gril heksagon dengan potongan besar. Gril ini nampaknya dalam warna yang lebih gelap dan berbeza dengan bodywork, walaupun kenderaan sebenar mungkin mempunyai gril yang disiapkan dalam krom. Satu lagi intake yang sangat lebar terdapat di bawah gril di bampar hadapan.

Selain itu, terdapat sedikit maklumat mengenai Honda Accord yang akan datang. Ia mungkin akan menjadi pendedahan global seterusnya untuk pembuat kereta Jepun berikutan CR-V baharu dan Civic Type R baharu. Seperti CR-V, Civic dan HR-V, Accord dijangka akan terus menggunakan enjin 1.5 liter 4-silinder pengecas turbo yang muncul pada generasi sebelumnya. Seperti dalam Accord yang keluar, enjin ini akan mempunyai output yang lebih tinggi sedikit bersesuaian dengan status Accord sebagai 4 pintu utama global Honda. Penjana kuasa hibrid 2.0L aspirasi semula jadi baharu CR-V juga dijangka ditawarkan di sini.

Previous post

Chevrolet Colorado Amerika Utara Serba Baharu Debut

Next post

Harga Toyota Veloz Malaysia Mungkin Sudah Bocor

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *