Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Haval Cool Dog Mungkin Masuk Malaysia

Haval sudah ada pejabat di Malaysia, jadi mengapa tidak?

Haval adalah jenama di bawah Great Wall Motor (GWM) dan memandangkan GWM mempunyai pejabat dan perniagaannya sudah tersedia di Malaysia, kita mungkin melihat Haval Cool Dog memasuki pasaran Malaysia suatu masa akan datang selepas model pacuan kanan dihasilkan.

Jadi Haval Cool Dog sudah dilancarkan di China dan walaupun kita telah melihat model seperti Haval H1 sebelum ini dikenali sebagai Haval M4 di Malaysia, kereta ini tidak boleh berharap untuk dibandingkan dengan Haval Cool Dog berkat satu ciri unik yang dimilikinya.

Ciri ini ialah Haval Cool Dog mempunyai algoritma khas di tempat duduk yang boleh menukar rentak mengikut getaran musik. Pada asasnya, ini bermakna tempat duduk di dalam kereta akan bergegar tetapi ia akan melakukannya dengan cara yang berbeza bergantung pada rentak muzik yang dimainkan.

Jadi Haval Cool Dog ialah SUV kompak yang dilancarkan di China dan kami ada beberapa gambar yang menarik terlebih dahulu, hanya untuk anda dan ia adalah GWM yang pertama dengan sistem bunyi kereta JVC.

Selain itu, bahagian luar Haval Cool Dog adalah lasak dan dalam gambar, kereta itu sebenarnya kelihatan sangat besar, tetapi juga dari beberapa sudut lain, ia kelihatan lebih kecil.

Lampu hadapan adalah bentuk palang unik di dalam kanta bulat pada kedua-dua belah gril terbelah yang menjangkau sepanjang kereta.

Ia juga menampilkan elemen sporty dengan bampar depan dan belakang yang dihitamkan serta gerbang roda. Tayar juga menampilkan reka bentuk yang unik manakala bahagian belakangnya menampilkan reka bentuk yang lebih menarik. Bahagian belakang menonjol sedikit jadi mungkin ini untuk tayar ganti?

Walau bagaimanapun, bahagian dalam Haval Cool Dog adalah tempat yang menyeronokkan kerana tempat duduk yang bergegar. Sterengnya bulat dan kelihatan serupa dengan Range Rover manakala konsol tengah mengekalkan estetika lasak dengan tempat letak tangan yang lebar antara pemandu dan penumpang hadapan.

Haval Cool Dog menampilkan paparan digital pemandu sepenuhnya dan unit infotainmen yang besar serta penukar gear berbentuk unik.

Adakah anda akan teruja jika Malaysia mendapat versi pacuan kanan? Ia pasti akan menarik dengan kerusinya yang bergegar.

Previous post

RADAR Dedah Bahagian Dalam RADAR R6

Next post

eShowroom Malaysia Volkswagen Dirombak Dengan Maklumat Ketersediaan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *