Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Chevrolet Colorado Amerika Utara Serba Baharu Debut

Chevrolet Colorado mungkin sudah tidak dijual di Malaysia, tetapi di pasaran lain, ianya telah diperbaharui.

Chevrolet Colorado 2023 telah diperkenalkan dan kali ini trak pikap bersaiz sederhana didatangkan dengan casis serba baharu untuk menyaingi Ford Ranger yang diperbaharui, cuma bukan di Malaysia.

Colorado baharu dibina di atas tiga tiang: reka bentuk tinggi, prestasi dipertingkatkan dan teknologi berguna. Semua varian mendapat jarak roda kongsi yang hampir 8cm lebih panjang daripada model sebelumnya. Varian termasuk Work Truck (WT), LT, Z71, ZR2 dan Trail Boss dengan tiga stance casis.

Stance standard adalah untuk trim WT, LT dan Z71. Terdapat stance ultra lebar naik 2″ untuk varian Trail Boss dan naik 3″ dengan damper Multimatic DSSV dan stance lebar untuk model ZR2.

Terdapat juga reka bentuk baharu, yang dikatakan menggabungkan kehalusan dan kefungsian dengan ketahanan dan keselesaan. Bahagian dalamannya dilengkapi dengan sistem infotainmen 11.3″ yang boleh disesuaikan dan kluster instrumen digital 8″, pad lutut berbalut dan berjahit pada pintu dan konsol tengah, serta aksesori off-road.

Kuasa Chevrolet Colorado terbaharu ialah enjin petrol pengecas turbo 2.7 liter baharu dengan 18% lebih kuasa kuda dan 36% lebih tork daripada enjin model keluar. Terdapat juga versi enjin 2.7 liter berkuasa lebih tinggi yang mempunyai kuasa lebih tinggi daripada enjin diesel turbo 3.6L dan 2.8L. Enjin baharu ini mempunyai casting blok silinder yang lebih tegar dengan crankshaft 30% lebih kaku, hujung bawah fully forge dan bahan yang lebih keras – jenis yang digunakan dalam enjin diesel.

Terdapat transmisi automatik 8-kelajuan baharu untuk digunakan dengan enjin baharu. Shift lebih lancar dan pantas berbanding sebelum ini serta cemerlang pada senario berkelajuan rendah dan off-road. Terdapat lima mod pemanduan yang boleh dipilih: Normal, Tow/Haul, Off-Road, Terrain dan Baja.

Dari segi keselamatan, pakej Chevy Safety Assist termasuk sistem bantuan pemandu lanjutan seperti Forward Collision Alert, Automatic Emergency Braking, Front Pedestrian Braking, Lane Keep Assist dengan Lane Departure Warning, Following Distance Indicator dan high beam assist. Ia juga dilengkapi dengan blind spot collision avoidance, rear cross traffic alert dan collision avoidance, Adaptive Cruise Control, 360-degree parking camera dan Pedestrian Alert belakang.

Previous post

Toyota bZ4X Akan Datang Dengan Harga Lebih Kurang RM248k

Next post

Honda Accord Terbaharu Hadir Dengan Reka Bentuk Semula Berinspirasikan Civic

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *