Uncategorized

Toyota Compact Cruiser EV Mengejutkan Dengan Gabungan Klasik Dan Moden

Toyota menyiarkan lebih banyak imej Compact Cruiser boxy baharu mereka.

Apabila Toyota mengumumkan matlamat cita-cita tinggi elektrifikasi mereka tahun lalu, mereka telah memperkenalkan sejumlah besar kereta konsep yang menarik perhatian, daripada kereta sport yang anggun hingga trak pikap besar.

Setakat ini, reka bentuk yang paling menarik dilihat ialah konsep Compact Cruiser EV. Ia juga memenangi anugerah reka bentuk yang menggalakkan Toyota mengeluarkan kumpulan imej baharu ini untuk tatapan kita.

Cruiser separuh pint ini mempunyai rasa off-road dengan bayang silhouette kotak yang memberi penghormatan kepada reka bentuk Land Cruiser tahun 1970-an. Tema pelik ini diseimbangkan dengan unsur pencahayaan LED yang sangat jelas moden dan fasia hadapan yang berbelit.

Gabungan menarik antara lama dan baharu ini, yang direka oleh pasukan reka bentuk berbakat Toyota di Nice, Perancis, turut dianugerahkan Anugerah Reka Bentuk Kereta 2022 untuk kereta konsep oleh Majalah Itali, majalah Auto&Design.

Sementara itu, Compact Cruiser EV ini masih baharu, off-roader semua-elektrik kecil, ia masih berjaya menanda semua kotak yang betul dengan menyalin secara halus elemen reka bentuk tertentu yang lazim pada Toyota FJ Land Cruisers awal terdahulu.

Sebagai contoh, reka bentuk yang besar dan lengkungan roda belakang yang berkobar memunculkan rasa nostalgia yang pastinya akan pemandu off-road yang lebih berpengalaman akan teruja.

Menariknya Compact Cruiser EV juga mempunyai pelbagai alat tambah off-road dan visual yang berbeza untuk benar-benar memperibadikan Compact Cruiser EV anda supaya sesuai dengan gaya unik anda. Beberapa alat tambah ini termasuk tangga pada tiang C, rak bumbung, lampu tambahan dan wayar pemesong cawangan antara lain.

Toyota masih belum mendedahkan sebarang spesifikasi teknikal untuk Compact Cruiser EV ini dan semua orang tahu setakat ini, Compact cruiser EV semuanya elektrik dan akan menjadi pacuan semua roda.

Toyota juga belum mengesahkan sama ada mereka mempertimbangkan Compact Cruiser EV untuk pengeluaran tetapi mempertimbangkan permintaan untuk SUV yang lebih kecil dan kejayaan crossover dalam beberapa tahun kebelakangan ini, adalah selamat untuk mengatakan bahawa Toyota akan menjual yang ini dengan banyak jika ia dihasilkan.

Malah, sambil kami masih ingat aliran sedan yang tidak berkesudahan di jalan raya semasa masih kecil, kebanyakan kenderaan yang dilihat di jalan raya hari ini adalah SUV dan trak pikap.

Menarik juga jika Toyota boleh membawa kereta ini ke Malaysia pada harga sekitar RM149,000 kerana rakyat Malaysia telah meminta kereta elektrik di bawah RM150,000 dan kerana elektrik sepenuhnya, ia tidak akan mempunyai jenama utama untuk bersaing kerana kebanyakan daripada mereka adalah hybrid.

Apakah pendapat anda tentang reka bentuk Compact Cruiser EV9 ini? Adakah anda akan membelinya jika ia dijual di Malaysia?

Saya sendiri, selalu lebih kepada sedan tetapi saya tidak boleh menafikan bahawa cara kereta ini kelihatan seorang diri sudah cukup untuk saya pertimbangkan dengan teliti.

Previous post

Sub-Jenama Radar Auto Dilancarkan Oleh Geely

Next post

Risalah Perodua Alza Serba Baharu Bocor Menjelang Pelancaran

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *