Berita Auto

Sayap Ikonik Aston Martin Direka Semula

Aston Martin terbang tinggi ke era baharu dengan logo sayap mereka yang direka semula dan usaha mengubah kedudukan jenama.

Aston Martin adalah pembuat kereta British yang diasaskan pada tahun 1913 dan terkenal bukan sahaja kerana sejarah panjang mereka dalam sukan permotoran, tetapi juga kerana menghasilkan beberapa kenderaan ultra mewah berorientasikan prestasi terbaik zaman kita.

Dengan nama seperti Aston Martin DBX, DB11 dan Valkyrie di bawah tali pinggang mereka, Aston Martin telah menjadi kemuncak kenderaan serba boleh selama lebih satu abad.

Dan hari ini, jenama ultra-mewah British itu sekali lagi mengambil idea jenama mereka, “Intensity. Driven,” ke era keamatan baharu dengan melancarkan strategi jenama kreatif baharu dan kempen pemasaran global untuk mempercepatkan pertumbuhan jenama kepada pembeli generasi seterusnya.

Aston Martin juga telah mereka bentuk semula logo sayap ikonik mereka yang telah digunakan sejak tahun 2003. Semua ini adalah dalam usaha untuk membina reputasi jenama yang kukuh dan mantap untuk menggabungkan ketukangan mewah dan reka bentuk yang elegan dengan keseronokan pemanduan yang memacu adrenalin dan sengit.

Penempatan semula jenama ini merupakan pelaburan terbesar dalam jenama Aston Martin dalam lebih sedekad dan mengukuhkan lagi kedudukan mereka sebagai pemangsa puncak dalam segmen prestasi ultra-mewah.

Sayap Aston Martin baharu, yang dicipta oleh pasukan reka bentuk terkenal jenama itu dan pengarah seni dan pereka grafik British yang dihormati, Peter Saville, dibuat dengan tangan oleh artisans di suku barang kemas Birmingham dan akan digunakan pada kereta sukan jenama generasi seterusnya. .

Reka bentuk semula ini hanyalah kemas kini utama kelapan dalam sejarah 109 tahun Aston Martin dan untuk menandakan peristiwa penting ini, Pasukan Aston Martin Aramco Cognizant F1TM akan mempamerkan sayap baharu pada livery kereta mereka di Grand Prix Perancis. Ini juga akan menandakan ulang tahun penyertaan Grand Prix ke-100 jenama itu.

Naib Presiden Eksekutif dan Ketua Pegawai Kreatif Aston Martin, Marek Reichman, berkata: “Oleh kerana kami mereka bentuk untuk membuat orang jatuh cinta, untuk berhubung dengan hati dan minda pelanggan kami, setiap objek yang kami reka di Aston Martin mempunyai makna yang mendalam dan niat dan dicipta dengan kejujuran dan emosi.”

“Menambahkan Peter Saville, ikon dalam reka bentuk grafik British dan tokoh kreatif yang memberi inspirasi kepada saya secara peribadi, membawa penerokaan dan evolusi sayap kami ke tahap yang lain. Dan kini, untuk melihat identiti baharu ini, yang dibuat dengan tangan dalam bentuk fizikal di suku barang kemas Birmingham, merupakan detik yang membanggakan bagi semua orang yang terlibat. Ia adalah langkah pertama untuk sayap menjadi tumpuan utama pada kereta sport berprestasi ultra mewah generasi seterusnya kami,” tambahnya.

Adakah semua ini memberi kesan kepada Aston Martin pada tahun-tahun akan datang? Siapa tahu, tetapi satu perkara yang pasti, generasi baharu pembeli Aston Martin pasti akan menghargai komitmen berterusan jenama itu untuk penambahbaikan.

Previous post

Tesla Kena Saman Kerana Struktur Tesla Model 3 Retak

Next post

Mercedes-Benz Malaysia Lancar Tiga Model Dari Barisan Mercedes-EQ

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *