Berita Auto

Risalah Perodua Alza Serba Baharu Bocor Menjelang Pelancaran

Brosur untuk Perodua Alza yang ditunggu-tunggu mungkin telah disiarkan dalam talian sebelum pelancaran.

Perodua telah mengeluarkan maklumat berkaitan dengan pelancaran Alza mereka yang akan datang. Kami tahu kereta itu berkongsi banyak komponen dengan Toyota Avanza dan Daihatsu Xenia. Kedua-dua kenderaan itu telah tersedia di negara jiran sejak sekian lama. Walau bagaimanapun, apa yang Perodua akan lakukan dengan Alza masih menjadi misteri… setakat kini.

Ini kerana seorang di Facebook bernama ‘Encik Ahmad Penjual Kereta’ baru sahaja menyiarkan risalah untuk Alza yang akan datang. Tidak jelas sama ada ini risalah sebenar atau hanya versi photoshop. Ini akan menjadi kebocoran maklumat yang ke-3 tentang Alza baharu ini. Kebocoran sebelumnya pada awal Jun 2022 menunjukkan pilihan warna yang serupa sedang dikongsi.

Maklumat warna yang bocor nampaknya menunjukkan tiga varian dan lima pilihan warna. Warna-warna tersebut ialah Ivory White (solid), Glittering Silver Metallic, Garnet Red Metallic, Vintage Brown Metallic. Ivory White dan Glittering Silver adalah warna Perodua yang sudah biasa. Ini tersedia pada banyak model sedia ada. Garnet Red adalah satu lagi warna yang dikenali, tetapi yang ini hanya ditawarkan Bezza. Model Perodua lain mempunyai rona merah mereka sendiri (Lava Red, Cranberry Red, Pearl Delima Red, dan Passion Red).

Dua warna yang tidak dikenali ialah Vintage Brown (T35) dan Elegant Black (X16). Kedua-dua rona metalik ini tidak terdapat pada model Perodua semasa. Jika benar, ini mungkin kali pertama Alza ditawarkan dalam warna coklat. Ini juga menandakan kali pertama dalam beberapa tahun di mana Perodua menjual kenderaan dengan pilihan hitam. Pada masa ini, warna paling gelap yang tersedia untuk kebanyakan model Perodua ialah Granite Grey.

Tiga varian ditunjukkan oleh carta ini, BP4XZ sebagai model asas dengan hanya 3 pilihan warna, BP5HZ dan BP5VZ sebagai pilihan trim yang lebih tinggi dengan semua 5 pilihan warna tersedia.

Beberapa gambar tambahan yang bocor menunjukkan Alza dua warna dengan badan putih dan bumbung hitam.

Ia juga ditunjukkan dengan badan merah dan bumbung hitam. Carta warna tidak menunjukkan sama ada pilihan dua tona itu standard dengan warna ini atau ada kaitan dengan tahap trim.

Terdapat juga sekeping risalah yang lebih besar yang menunjukkan sejumlah besar barangan yang mungkin datang kepada Alza baharu. Brosur juga menunjukkan 3 varian dan 5 warna.

Peralatan termasuk brek parking elektronik (yang akan menjadi yang pertama untuk jenama, jika benar). Barangan lain yang dijanjikan oleh risalah yang bocor ini termasuk monitor paparan panoramik 360. Ia juga menunjukkan bahawa Alza baharu akan dikuasakan oleh penjana kuasa yang sama seperti Myvi yang dipertingkatkan baru-baru ini – motor petrol 1.5 Dwi VVT-i 4-silinder aspirasi semula jadi dan kotak automatik D-CVT.

Banyak ciri menarik dalam bentuk Perodua Smart Drive Assist nampaknya sedang menuju ke Alza jika risalah ini boleh dipercayai. Sebaiknya tunggu sehingga pelancaran Alza baharu sebelum membuat keputusan pembelian. Semua petunjuk menunjukkan pelancaran pada bulan ini.

Previous post

Toyota Compact Cruiser EV Mengejutkan Dengan Gabungan Klasik Dan Moden

Next post

Masyarakat Orang Asli Kampung Guntung Minum Chempedak Dapat Sistem Solar

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *