Bisnes

Honda Malaysia Dijangka Mencapai Sasaran Jualan 2022

Disokong oleh momentum ke hadapan yang kukuh, Honda Malaysia yakin mereka akan mencapai sasaran jualan 2022 mereka dengan mudah

Honda Malaysia mengalami tahun yang mengagumkan 2022 ini dan momentum mereka masih kukuh. Dengan jualan lebih 39,000 unit pada separuh pertama tahun ini, menyumbang sejumlah 12 peratus daripada Jumlah Volume Industri (TIV) setakat 30 Jun 2022.

Tiga model paling popular yang dijual ialah Honda City sedan, City hatchback dan Civic sedan yang menyumbang kepada kebanyakan jumlah jualan. Setiap model kereta ini adalah nombor satu dalam segmen masing-masing dari segi jualan dari Januari hingga Jun tahun ini.

Honda juga telah menerima lebih 105,000 tempahan dari Januari hingga Jun tahun ini. Honda Malaysia menyaksikan peningkatan 60 peratus tahun ke tahun bagi separuh pertama tahun ini berbanding tahun lalu.

Momentum ke hadapan yang kukuh ini memastikan syarikat berada di landasan yang betul untuk mencapai sasaran jualan 2022 mereka sebanyak 80,000 unit. Lebih-lebih lagi, Honda mencatatkan jualan bulanan tertinggi mereka pada Mac tahun ini dengan lebih 10,500 unit dijual pada bulan itu sahaja.

Honda City menyumbang kepada 39 peratus daripada jumlah jualan untuk prestasi jualan mengikut model menjadikannya model terlaris dengan margin yang besar. Honda City hatchback adalah yang kedua terlaris dengan jumlah sumbangan jualan sebanyak 23 peratus diikuti oleh Honda Civic sebanyak 18 peratus.

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Honda Malaysia, En. Hironobu Yoshimura berkata, “Honda Malaysia memulakan 2022 secara memberangsangkan dengan pelancaran Civic pada Januari, yang meninggalkan kesan kuat dalam pasaran dengan ciri-ciri menarik dan premiumnya.”

“Baru-baru ini pada bulan Julai, kami mengekalkan momentum dengan pelancaran SUV Kompak popular kami, HR-V Semua Baharu. Sejak pelancarannya, model serba baharu itu, menampilkan penggayaan luar biasa dan teknologi canggih, telah mendapat sambutan luar biasa daripada pasaran,” tambahnya.

Beliau juga berkata, “Penerimaan positif model Honda membantu meningkatkan prestasi jualan kami tahun ini. Kami melihat permintaan yang tinggi dari segi tempahan menjelang akhir pengecualian cukai jualan pada 30 Jun 2022, di mana lebih 105,000 tempahan telah diterima dalam tempoh enam bulan pertama tahun ini.”

Honda Malaysia berterima kasih kepada kerajaan Malaysia kerana melanjutkan pengecualian cukai jualan dan memberi jaminan kepada kami bahawa Honda bekerja keras untuk memastikan semua kereta dihantar kepada pelanggan tepat pada masanya tanpa mengorbankan kualiti unggul. Honda Malaysia menghargai pelanggannya dengan kejayaan baru-baru ini dan menghargai sokongan berterusan mereka.

Adakah anda fikir Honda Malaysia akan dapat mencapai sasaran jualan mereka atau adakah jualan akan perlahan sekarang kerana cukai jualan tidak lagi dikecualikan?

Previous post

Porsche 911 GT3 RS Baharu Akan Debut 17 Ogos 2022

Next post

Chery LWN Great Wall Motors: Bilangan Eksport S1 2022

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *