Berita Auto

Audi RS5 Sportback Dengan 450 PS Dan 600Nm Masih Tidak Cukup

Ini ialah Audi RS5 Sportback Competition Plus.

Pelanggan yang membeli versi terbaru RS5 ini tidak berpuas hati sepenuhnya dengan enjin yang sedia berkuasa dan menyeronokkan dari kilang.

Dengan pengendalian yang mengagumkan dan penyampaian kuasa yang akan menyebabkan pemandu kenderaan elektrik sukan cuba untuk terus ke hadapan, RS5 terbaharu ini telah diberi sedikit ‘semangat’ dari kilang.

Dalam perjalanan beberapa penalaan halus, Audi Sport GmbH meningkatkan kesukanan Audi RS4 Avant dan Audi RS5. Pakej Competition baharu penuh dengan tambahan yang menajamkan penampilan kereta dan menjadikan pengalaman pemanduan yang lebih emosional.

Dengan coil-over suspension (RS sport suspension pro), pakej Competition Plus ini menawarkan dinamik maksimum dan keseronokan pemanduan sambil tidak menjejaskan kesesuaiannya untuk kegunaan harian. Kadang-kadang, kurang itu, lebih.

Penebat yang dikurangkan antara ruang enjin dan bahagian dalam bermakna RS4 Avant dan RS5 akan menggembirakan pelanggan dengan pengalaman bunyi peringkat atas yang menarik.

Biturbo V6 yang kuat itu mempunyai kuasa 450 PS dan tork 600 newton meter dari 1,900 hingga 5,000 rpm.

Walaupun fokusnya pada peningkatan keseronokan pemanduan, RS sport suspension pro menawarkan coil-over suspension boleh laras secara manual untuk nisbah ideal antara keselesaan dan prestasi.

Terima kasih kepada ini, perjalanan yang lebih jauh boleh dilalui dengan selesa dengan semua sistem bantuan yang tersedia dan tanpa sebarang batasan. Pelanggan yang memilih coil-over suspension ini akan menerima RS4 Avant atau RS5 ex-factory dengan ketinggian tunggangan 10 mm lebih rendah daripada model RS standard.

Selain itu, pelanggan boleh menurunkan ketinggian tunggangan secara manual sebanyak 10 mm lagi untuk ketinggian tunggangan keseluruhan yang 20 mm lebih rendah daripada siri standard. Kadar spring yang lebih tinggi, peredam boleh laras tiga hala dan penstabil yang lebih kaku meningkatkan pengalaman pemanduan umum dan membantu memendekkan masa pusingan litar.

Kelebihannya: Pelanggan mendapat keuntungan daripada pengendalian yang lebih tepat dan lebih tangkas. Kedua-dua pakej Competition juga menampilkan peningkatan kelajuan maksimum 290 km/j.

Audi RS5 Coupé atau RS5 Sportback melakukan pecutan dalam 3.8 saat, peningkatan sebanyak 0.1 saat. Sebenarnya? Adakah peningkatan 0.1 peratus dalam pecutan benar-benar membuat perbezaan dari belakang roda? Atau adakah ia lebih hanya untuk bermegah dengan segelas teh tarik?

Perbezaan kuasa yang kecil dan mungkin lebih baik sedikit dengan coil-over yang dinaikkan memberi sedikit perbezaan kepada pemandu apabila di jalan awam dan mungkin sedikit perbezaan dapat dirasai apabila di lebuh raya terbuka.

Previous post

Toyota GR86 Special Edition - 860 Unit Untuk Pasaran AS

Next post

SUV Proton X70 Yang Ditambah Baik Akan Datang Minggu Ini

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *