Berita Auto

Subaru Legacy 2023 Mendapat Fascia Hadapan Lebih Berani, Peralatan Baharu

Lebih berani tidak semestinya kelihatan lebih cantik

Tiga tahun selepas didedahkan, sedan Subaru Legacy telah diberi pembaharuan untuk tahun model 2023. Kemas kini pertengahan hayat termasuk gaya yang diperbaharui, keselamatan baharu dan peralatan dalam kenderaan, serta enjin pengecas turbo untuk trim Sport, yang sebelum ini ditawarkan dengan enjin beraspirasi semula jadi.

Seperti yang anda lihat, pereka Subaru telah kembali ke asas untuk memberikan Legacy fasia hadapan yang lebih berani. Kini sedan itu mendapat gril yang lebih besar dengan selat mendatar yang bercantum dengan lampu depan LED yang direka bentuk baharu, dan perumah lampu kabus baharu. Tetapi adakah ia kelihatan lebih baik? Kami serahkan kepada anda untuk membuat keputusan.

Dari segi reka bentuk, bahagian dalam sebahagian besarnya kekal tidak berubah tetapi Subaru telah menambah versi terbaharu sistem Starlink Multimedia Plus yang boleh diakses melalui paparan 11.6 inci. Pengeluar kereta Jepun itu berkata sistem itu menawarkan kawalan pada skrin yang lebih baik untuk ciri audio, HVAC dan kenderaan. Apple CarPlay tanpa wayar dan Android Auto turut disertakan.

Teknologi Bantuan Pemandu EyeSight juga telah dinaik taraf dan kini termasuk Kamera Mono Sudut Lebar yang meluaskan lagi pandangan untuk mengenali pejalan kaki dan basikal lebih awal apabila kenderaan memasuki persimpangan pada kelajuan rendah.

Selain itu, model yang dilengkapi dengan Pengesan Titik Buta dengan Bantuan Tukar Lorong dan Makluman Rentas Lalu Lintas Belakang mendapat Stereng Kecemasan Automatik yang membantu mengelakkan perlanggaran dengan halangan pada kelajuan kurang daripada 80 km/j.

Seperti Touring XT yang mendahului julat, Legacy Sport kini dikuasakan oleh enjin boxer pengecas turbo 2.4 liter yang menghasilkan 260 hp yang sihat dan tork 375 Nm. Enjin ini ditawarkan bersama enjin boxer 2.5 liter aspirasi semula jadi dengan 182 hp dan 239 Nm. Kedua-dua enjin dipasangkan dengan Lineatronic CVT Subaru.

Selain enjin pengecas turbo, trim Sport juga mendapat jalur merah pada gril hadapan, cermin sisi metalik kelabu magnetit dan spoiler belakang, roda aloi 18 inci kelabu dan upholsteri kain hitam/kelabu dengan jahitan merah. Semakan itu melangkaui estetika kerana ia turut mendapat suspensi yang ditala sukan, lampu kabus LED, bumbung bulan kuasa, navigasi, Brek Gostan Automatik dan Sistem DriverFocus Distraction Mitigation.

Previous post

Volkswagen Multivan Menggantikan Caravelle Sebagai Van Komersial Utama

Next post

Kenapa Elon Musk Berniaga Di Indonesia Dan Bukan Di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *