Aksesori / Produk / Alatan / MinyakUncategorized

Cara Menamatkan RFID Anda Jika Kereta Anda Dicuri Atau Dijual

Sistem Touch ‘n Go RFID memberikan satu lagi kerumitan untuk pemilik kenderaan.

Sistem RFID Touch ‘n Go tidak menjadi penyelesaian universal yang mungkin mereka bayangkan. Kami memberi amaran tentang banyak kelemahannya pada akhir 2021 hanya kerana ‘pelancaran mandatori’ di lebuh raya PLUS akan gagal sama sekali sebulan kemudian. Tetapi terdapat satu lagi masalah yang lain dengan sistem itu. Satu, setiap tag RFID RM35 diikat pada satu kenderaan dan satu kenderaan sahaja. Itu menimbulkan satu lagi masalah – sesetengahnya khusus untuk kereta media dan penyewaan, tetapi lebih umum untuk pemilik kereta Malaysia.

Katakan kereta anda kena curi, bagaimana anda boleh menghalang pencuri kereta daripada menggunakan TnG e-Dompet anda? Well, kini anda boleh mematikannya secara remote di laman web mereka. Ini juga terpakai untuk tag RFID pada kereta yang telah dijual.

Selepas anda log masuk, klik pada tag RFID yang anda ingin matikan dan klik butang ‘Tindakan’ dan ‘Tamatkan Tag’. Selepas itu, anda perlu memberitahu TnG sebab kenapa anda ingin menamatkan teg anda walaupun teg itu anda yang punya dan bukan teg perniagaan untuk mereka sibuk sangat untuk mengetahui apa yang anda lakukan dengan barangan anda. Teg akan dinyahaktifkan serta-merta sebaik sahaja anda membuat permohonan anda di portal.

Jika anda membeli teg RFID dan ingin memadamkannya kerana ia rosak, perlu diperhatikan bahawa TnG menawarkan satu teg gantian percuma sekiranya itu berlaku. Jadi jangan tamatkannya jika ia rosak, cuma minta ganti yang baharu.

Secara peribadi, saya mempunyai keraguan saya bahawa RFID akan berjaya sepertimana yang TnG mahukannya. Masih terdapat terlalu banyak halangan termasuk kekurangan mereka ya celik teknologi dalam kalangan pengguna kenderaan yang sudah tua, kes khas untuk penyewa kenderaan, kekurangan undang-undang/penguatkuasaan terhadap pengelak tol dan kebolehpercayaan RFID itu secara umum untuk dihadapi.

Previous post

Ford Jemput Pemilik Ranger Sertai Trip Off-Road Unik

Next post

Hyundai Penang City Store Dibuka Di Gurney Paragon Mall

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *