Konsep / Lakaran / Intipan

Theophilus Lakar Kemungkinan Rupa BMW 7 Baharu Jika Grilnya Besar Habis

Theophilus Chin menunjukkan kepada pereka BMW 7 Series apa yang mereka BOLEH lakukan jika mereka teruskan obsesi mereka dengan gril besar.

Reka bentuk BMW semakin teruk beberapa tahun kebelakangan ini. Seolah-olah mereka di Munich memutuskan untuk menunggu sehingga kami menyertai industri untuk menghasilkan beberapa reka bentuk mereka yang paling kontroversi, tidak berinspirasi dan tidak menarik. Pada mulanya ia hanya trend ke arah gril buah pinggang yang lebih besar dan lebih besar. SAV seperti BMW X7 hadir dengan jeriji hadapan terbesar dalam sejarah syarikat.

Kemudian bentuk gril mula melampau. Kami melihat model 4 Series dan M3 baharu dengan gril buah pinggang yang memanjang dari hud ke bibir hadapan. Pada Konsep XM, grilnya telah melebihi perkadaran. Seolah-olah pereka BMW berusaha keras untuk membuat peminat jenama mereka kecewa untuk menerima pelanggan baharu.

Kini trend diteruskan dengan 7 serba baharu, yang menyelitkan lampu hadapan yang terbelah dengan gril buah pinggang yang sama sisi dan bercantum ke muka sedan. Sememangnya ia mengecewakan lebih ramai peminat BMW, tetapi ramai, seperti kami, telah tidak peduli lagi dengan apa yang dilakukan oleh BMW dengan produk mereka sendiri. Tak mengapa. Kami tidak mampu pun untuk membeli kereta itu, dan kami pun tidak akan membelinya walaupun kami mampu membelinya. Ianya bukan untuk kami. Dan itu ok.

Tetapi itu tidak bermakna kami tidak boleh menikmati pandangan orang lain mengenai reka bentuk BMW. Orang yang berbakat itu tidak lain dan tidak bukan adalah Theophilus Chin, renderer Malaysia yang luar biasa yang berpangkalan di Singapura.

Lihat sahaja apa yang berlaku apabila dia mengambil isyarat reka bentuk 7 Series baharu secara melampau!

Theo bahkan telah membayangkan bagaimana rupa pemandangan yang menakutkan ini di habitat semula jadinya – cermin pandang belakang:

Aduh, sungguh menakutkan. Ia sangat hodoh pereka di Munich mungkin menendang diri mereka sendiri kerana tidak menghasilkan bentuk ini terlebih dahulu!

Jika anda ingin melihat bagaimana Theophilus benar-benar membayangkan 7 Series/i7 baharu, lihat video youtube ini.

Sokong dan langgan saluran youtube beliau. Dia kerap memuat naik rendering dan ia menarik untuk melihat berapa banyak kerja yang perlu dilakukan dalam prosesnya.

Previous post

Lexus RZ Adalah Kereta Elektrik Pertama Daripada Jenama Ini

Next post

Harga Minyak Enjin Meningkat Di Malaysia Sebanyak 15 Peratus

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *