Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Mercedes-Benz T-Class Adalah Renault Kangoo Yang Ada Kelas

Perkongsian Renault-Mercedes telah berkembang kukuh selama beberapa tahun sekarang. Walaupun beberapa model yang terhasil daripada kerjasama ini, seperti X-Class gagal, Citan yang berdasarkan Kangoo telah menjadi produk yang cukup bagus untuk Bahagian Komersial Mercedes-Benz di Eropah. Mercedes-Benz telah menolak Citan ke wilayah yang lebih mesra penumpang dengan T-Class baharu, yang dilancarkan hari ini hampir 2 tahun selepas mereka mula-mula mengumumkan rancangan untuknya.

Semasa pelancaran, Mercedes-Benz T-Class serba baharu akan tersedia dengan pilihan enjin petrol dan diesel dengan sehingga 121PS dan tork 295Nm tersedia pada model diesel keluaran tinggi. Motor ICE ini digandingkan dengan transmisi klac berkembar 6-kelajuan sama ada manual 6-kelajuan atau 7-kelajuan dan semuanya menampilkan fungsi mula/henti ECO. EQT semua elektrik sedang dalam pembangunan.

Tahap peralatan agak tinggi pada T-Class ini. Skrin MBUX Infotainment bersaiz 7″ yang didayakan sentuhan, stereng pelbagai fungsi dengan butang kawalan sentuh, paparan warna 5.5″ untuk kelompok instrumen pemandu, 7 beg udara, sistem bantuan pemandu dan brek letak kenderaan elektrik adalah ciri standard. Roda aloi ringan 17″, Keyless-Go, sehingga 8 lampu ambien warna, Artico dan upholsteri tempat duduk microcut semuanya tersedia. Harga bermula di bawah 30,000 euro.

Mercedes-Benz telah menambah ‘bling’ T-Class ini supaya ia kelihatan sama premium seperti yang lain dalam barisan semasa mereka dengan pilihan cat seperti rubellite merah metalik disediakan. Gril radiator bersalut krom, manakala perumah cermin, pemegang pintu dan bampar hadapan telah disiapkan dalam warna badan. Mercedes-Benz juga ditulis pada ambang tepi.

Di bahagian dalam, armrest ditutup dengan kulit Artico sintetik, manakala kad pintu diperbuat daripada Neotex, yang terdapat pada model Mercedes-EQ. Terdapat sorotan krom pada bolong udara, pembesar suara dan pemegang pintu dan Garis Gaya T-Class malah didatangkan dengan jahitan atas berkembar dan elemen hiasan dalaman hitam berkilat.

Tidak mungkin Mercedes-Benz T-Class akan dijual di Malaysia, tetapi jika tiba di sini, pada pendapat anda, berapakah agaknya harga jualannya? Berapa unit Mercedes-Benz Malaysia boleh jual? Kami fikir ia adalah satu cadangan yang cukup praktikal dan bergaya, tetapi GLB sudah menguasai pasaran titik harga ini.

Previous post

Mercedes-AMG C 43 4MATIC Semua Baharu Debut Dengan 2.0L Inline 4

Next post

Kenaikan 66% Jualan Untuk Mitsubishi Motors Malaysia Pada Akhir Tahun Kewangan 2021

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *