Berita Auto

Mercedes-AMG C 43 4MATIC Semua Baharu Debut Dengan 2.0L Inline 4

Ia akhirnya berlaku. Mercedes-AMG C 43 kini didatangkan dengan hibrid 4-banger.

Mercedes-AMG C 43 4MATIC adalah kemasukan yang agak baru untuk peminat Mercedes-Benz… Semalaman, W205 C-Class yang keluar pada dasarnya bertukar daripada memiliki C 400 peringkat teratas dengan turbo 3L V6 kepada mempunyai model C 43 ‘AMG-engineered’ dengan enjin yang sama.

Hari ini, Mercedes telah melakukan sesuatu yang lain dengan model Mercedes-AMG C 43 4MATIC serba baharu. Ia akan dikuasakan oleh hibrid petrol 2.0L 4-silinder pengecas turbo! Ini adalah rangkaian kuasa hibrid yang sama yang memacu pacuan roda belakang Mercedes-AMG SL 43, yang telah diperkenalkan pada awal April. Dalam C 43, ia disediakan untuk memacu keempat-empat roda.

Ia juga mempunyai output yang lebih tinggi daripada SL 43 dengan 408hp dan 500Nm berbanding SL 43 381 hp dan 480Nm tork. Penambahbaikan ini membolehkannya melakukan pecut abad hanya dalam 4.6 saat, lebih pantas daripada SL 43 sebanyak 0.3 saat. Di atas kertas, ini juga merupakan peningkatan 0.1 saat berbanding model keluar. Kelajuan tertinggi dihadkan kepada 250km/j, tetapi boleh ditingkatkan kepada 265km/j dengan Pakej Pemandu AMG pilihan.

Apa yang anda hilang dalam silinder, anda peroleh dalam teknologi, kecekapan dan peralatan. Model baharu ini menampilkan stereng gandar belakang sebagai standard, kotak gear AMG SPEEDSHIFT MCT 9G dengan klac permulaan basah, suspensi AMG RIDE CONTROL dengan redaman adaptif dan banyak lagi. Perlu diingat juga bahawa enjin 2.0L M139l ini dibina di Affalterbach menggunakan falsafah “One Man, One Engine”, tetapi dengan kaedah pengeluaran terdigital dan bersambung terkini.

Penjana pemula dipacu tali pinggang bertindak sebagai hibrid ringan, sama ada meningkatkan output, memulihkan tenaga daripada brek, atau membenarkan ‘peluncuran’ hanya elektrik pada kelajuan pelayaran. Ia juga membolehkan peralihan yang lebih lancar untuk sistem henti permulaan enjin petrol. Sistem 4MATIC menghantar kebanyakan output kuasanya (69%) secara default.

Seperti yang dijangkakan, bahagian dalamannya mendapat rawatan AMG, dengan sorotan merah, jahitan dan tali pinggang keledar, tempat duduk separuh baldi, upholsteri Dinamica pada stereng khusus AMG dan banyak lagi.

Previous post

3 Jenis Kenderaan Mikromobiliti Diharamkan Di Jalan Raya

Next post

Mercedes-Benz T-Class Adalah Renault Kangoo Yang Ada Kelas

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *