Motosikal / Lain Lain Roda

Harley-Davidson Perkenalkan Street Glide ST Dan Road Glide ST

Harley-Davidson melancarkan 2 motosikal touring mereka, Street Glide ST dan Road Glide ST DI Gasket Alley Petaling Jaya, Malaysia.

Harley-Davidson membawa gaya dan prestasi motosikal lumba Screamin’ Eagle® ke jalan raya dengan pengenalan dua motosikal ini. Kedua model menggabungkan kuasa enjin Milwaukee-Eight® 117 V-Twin dengan kemasan tembaga dan gelap.

Mula-mula diperkenalkan pada Januari 2022, motosikal touring Harley-Davidson Street Glide ST dan Road Glide ST serba baharu kini telah dilancarkan di Malaysia oleh penjaga tempatan jenama itu, Didi Resources Sdn Bhd. Motosikal itu, yang harganya bermula dari RM85,900, tersedia untuk ditonton cawangan Harley-Davidson terdekat.

Menjana kedua-dua model Glide ST ialah enjin Harley-Davidson Milwaukee-Eight 117 V-Twin baharu dengan sesaran 117 inci padu (1,923 cc). Memaparkan camshaft berprestasi tinggi, high-flow intake dan ekzos berprestasi tinggi, enjin itu mengeluarkan 106 hp pada 4,750 rpm dan tork 172 Nm pada 3,750 rpm. Output dihantar ke jalan melalui transmisi Cruise Drive enam kelajuan.

Street Glide ST

Kedua-duanya boleh dibezakan secara visual dengan bodywork mereka. Street Glide ST memakai fairing kelelawar dengan bolong aliran selisih dan cermin depan gelap berprofil rendah, manakala Road Glide ST dipasang dengan fairing hidung jerung aerodinamik dengan ventilasi aliran selisih tiga, cermin depan gelap berprofil rendah dan dwi Lampu depan LED Daymaker. Pelindung enjin berprofil rendah dan konsol tangki dilengkapi sebagai standard pada kedua-duanya.

Selain enjin, kedua-dua Street Glide ST dan Road Glide ST berkongsi alatan mekanikal yang sama termasuk fork 49 mm dengan teknologi suspensi injap dwi lentur, shock belakang yang boleh dilaras dan brek Brembo Reflex dengan ABS. Ciri-ciri lain yang terdapat pada kedua-duanya termasuk Boom! Sistem infotainmen Box GTS dengan skrin sentuh berwarna, dua pembesar suara di fairing dan antena radio tersembunyi.

Road Glide ST

Lebih-lebih lagi, pelanggan akan dapat melengkapi motosikal mereka dengan pakej Cornering Rider Safety Enhancements yang terdiri daripada Cornering Electronically Linked Brakes, Cornering-ABS, Cornering Traction Control dengan pelbagai mod, Drag Torque Slip Control, Vehicle Hold Control dan Tyre Pressure Monitoring (TPMS).

Selain kedua-dua ini, rumah terbuka Harley-Davidson, akan diadakan di semua pengedar sah Harley-Davidson di seluruh Malaysia turut menampilkan model MY22 lain seperti Pan America dan Sportster S dalam warna baharu. Sementara itu, berikut ialah senarai harga untuk keseluruhan julat MY22:

Previous post

Mitsubishi Colt Bakal Buat Kemunculan Semula Pada 2023

Next post

Proton X90 Kemungkinan Besar Geely Hao Yue

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *