Bisnes

Porsche Pemasangan Tempatan Bermula Secara Rasmi 28 Mac 2022 Ini

Ya, Porsche Yang Dipasang Tempatan di Inokom Malaysia akan menjadi kenyataan.

Berita baik untuk ekonomi Malaysia kita kerana Porsche AG melabur di Malaysia untuk memulakan pemasangan tempatan model super popular mereka, SUV Cayenne.

Kami baru sahaja dimaklumkan bahawa pelancaran rasmi untuk permulaan pemasangan kenderaan di Malaysia adalah pada 28 Mac 2022.

Berita awal tentang pemasangan tempatan Porsche Cayenne SUV pertama kali muncul pada tahun 2021 apabila beberapa saluran media dalam talian berkongsi maklumat tersebut.

Jenama Porsche di Malaysia dikendalikan oleh Sime Darby Auto Performance Sdn Bhd (SDAP), dan pada Ogos 2021 mereka mengesahkan bahawa SUV Cayenne akan menjadi kenderaan pemasangan tempatan di Kulim, Kedah.

Sime Darby Motors telah menjadi rakan kongsi pilihan Porsche di Malaysia sejak 11 tahun lepas, mewakili Porsche sebagai pengedar dan peruncit eksklusifnya untuk jenama kereta sport itu.

Porsche AG bekerjasama dengan Inokom Corp Sdn Bhd yang kebetulan merupakan anak syarikat Sime Darby Motors untuk menubuhkan kilang pemasangan serba baharu ini di Kulim, Kedah.

Perkongsian dengan Porsche ini menandakan usia hubungan kami dengan jenama itu semakin meningkat. Diamanahkan untuk memasang kereta untuk salah satu jenama kereta sport yang paling dikagumi di dunia menggambarkan bakat Malaysia yang berkelayakan tinggi dan cekap yang kami ada di Sime Darby dan keupayaan kami untuk memberikan nilai bermakna kepada rakan kongsi kami,” Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Sime Darby Berhad. Dato’ Jeffri Salim Davidson berkata.

“Portfolio pemasangan adalah elemen utama dalam strategi pertumbuhan kami, dan kami berbesar hati untuk melanjutkan hubungan kami dengan Porsche daripada runcit dan pengedaran untuk memasukkan pemasangan,” tambahnya.

“Malaysia dan seluruh ASEAN adalah rantau yang berpotensi besar dan kami menantikan model pemasangan tempatan yang pertama sampai kepada pelanggan Malaysia kami tahun depan,” kata Detlev von Platen, Ahli Lembaga Eksekutif Jualan dan Pemasaran di Porsche AG.

“Memandangkan Porsche menuju ke era mobiliti baharu, Malaysia dan rantau ASEAN semakin penting. Langkah ini sekarang adalah sebahagian daripada inisiatif yang telah lama wujud untuk seiring dengan permintaan pelanggan dan pasaran yang berkembang pesat.”

“Setiap Porsche yang dipasang oleh Sime Darby akan melalui piawaian dan proses ketat yang sama seperti rakan Eropahnya. Kualiti akan menjadi komitmen utama bersama antara Porsche AG dan Sime Darby kepada semua pelanggan kami, dalam memasang kenderaan Porsche.

Kami akan meneruskan penglibatan rapat kami dengan Porsche AG untuk memastikan kami memenuhi piawaian Porsche setiap langkah,” kata Dato’ Jeffri.

Previous post

Isuzu Jenama Trak Paling Laris Di Malaysia 8 Tahun Berturut-Turut

Next post

Touch 'n Go Diminta Kaji Semula Kos Tag RFID

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *