Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Nissan LEAF Refreshed Untuk 2022 Dengan Penggayaan Luaran Baharu

Hatchback Nissan LEAF semua elektrik telah diberi penampilan segar untuk 2022.

Kenderaan elektrik kini menjadi sebahagian daripada arus perdana di kebanyakan negara di seluruh dunia, tetapi tak ramai yang sedar bahawa Nissan adalah yang pertama kali muncul dengan hatchback LEAF sejak tahun 2010. Nissan LEAF generasi ke-2 mengemas kini penggayaan, membawanya lebih dekat kepada hatchback berkuasa konvensional lain tetapi hari ini kereta itu kelihatan agak ketinggalan zaman. Terutama sekali bila anda mempertimbangkan semua perubahan reka bentuk Nissan untuk kereta lain dalam portfolio mereka.

Jadi untuk 2022, Nissan telah mengemas kini LEAF generasi ke-2 ini. Facelift kecil ini membawakan banyak penggayaan baharu, termasuk lambang Nissan reka bentuk rata yang muncul pada tahun 2020 bersama Ariya  baharu mereka (yang mungkin akan tiba di Malaysia tidak lama lagi). Logo Nissan baharu muncul pada roda LEAF, gril hadapan, hatch belakang dan pad hon stereng dalam kemasan kelabu-hitam.

Perubahan pada reka bentuk luaran juga termasuk roda aloi yang sangat menarik, seperti yang dilihat dalam foto ini. Rim baharu ini boleh didapati dalam pilihan 17″, tetapi terdapat juga reka bentuk baharu untuk rim 16″ juga untuk yang lebih mementingkan kos.

Nissan juga telah memperbaharui barisan warna luaran mereka dengan Universal Blue dan Magnetic Blue. Terdapat enam warna lain dan 5 kombinasi warna dua tona lain yang disediakan, bergantung pada pasaran mana LEAF dijual.

Terdapat dua pilihan bateri untuk Nissan LEAF 2022 dengan varian e+ yang mampu mengembalikan jarak elektrik sejauh 385km dengan cas penuh. Itu tidak begitu hebat dari segi julat, tetapi harganya boleh tahan.

Teknologi Nissan ProPILOT telah diperhalusi dalam LEAF 2022. Ia kini boleh berhenti secara automatik, setat dan mengekalkan jarak selamat dengan kenderaan sebelumnya. NissanConnect dengan Android Auto dan Apple CarPlay juga telah ditambahkan pada sistem infotainmen. NissanConnect juga kini membenarkan pelanggan memautkan LEAF mereka ke telefon pintar mereka untuk menggunakan peranti rumah pintar Amazon Alexa melalui arahan suara dan mengawal suhu kenderaan serta ciri lain.

Seperti sebelum ini, Nissan LEAF akan tersedia dengan e-Pedal untuk membolehkan pemanduan satu pedal.

Previous post

Yamaha X-Max 2022 Dapat Enjin Euro 4, Pilihan Warna Baharu

Next post

Geely Emgrand Dilancarkan Di Filipina - Harga Bermula RM65k

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *