Berita Auto

Model Mazda 3, CX-3, CX-30 Baharu Untuk 2022

Mazda3, Mazda CX-3 dan Mazda CX-30 sedang dikemas kini di Malaysia untuk 2022.

Bermaz Motor sedang mengemas kini tiga daripada tawaran kompak mereka – model 3, CX-3 dan CX-30.

Mazda3

Mazda3 Liftback dan Sedan kedua-duanya mendapat Apple CarPlay dan Android Auto melalui paparan skrin sentuh 8.8″. Terdapat juga Mazda3 2.0 Liftback Ignite Edition baharu yang menampilkan penutup cermin sayap yang dihitamkan, roda aloi 18″ dicat hitam dan tempat duduk kulit berwarna Burgundy dengan monitor pandangan-360.

Mazda3 boleh didapati dalam warna Soul Red Crystal, Machine Grey, Jet Black, Snowflake White Pearl, Polymetal Grey, Deep Crystal Blue (Liftback Only) dan Platinum Quartz yang baru ditambah. Harga bermula RM138,660.00

Mazda CX-30

Mazda CX-30, varian crossover Mazda3, juga mendapat peningkatan serupa serta “Edisi Ignite”. Ini bermakna Apple CarPlay dan Android Auto adalah standard. Bukan satu tetapi dua Edisi Ignite, satu dalam 2WD dan satu dalam AWD.

Edisi Ignite didatangkan dengan rim aloi dicat hitam 18″, penutup cermin sayap dicat hitam dan tempat duduk warna Burgundy, kemasan dalaman hitam, monitor paparan 360.

CX-30 boleh didapati dalam warna Soul Red Crystal, Machine Grey, Snowflake White Pearl, Jet Black, Deep Crystal Blue, Polymetal Grey dan Platinum Quartz. Ia diimport sepenuhnya dari Jepun dan harga bermula pada RM145,759 sehingga akhir Jun 2022.

Mazda CX-3 

Mazda CX-3 adalah kenderaan yang agak tua pada ketika ini, tetapi ia masih kelihatan segar dan Mazda sedang mengemas kininya.

Mazda CX-3 juga mendapat Wireless CarPlay dan Android Auto tetapi turut mendapat pengecas Qi Wireless dan peringatan tali pinggang keledar depan dan belakang sebagai standard. Selebihnya spesifikasi kekal tidak berubah. Ia mendapat:

  • Lampu depan dan lampu belakang LED
  • G-Vectoring Control
  • Power Sunroof
  • High Beam Control (HBC)
  • Blind Spot Monitoring (BSM)
  • Rear Cross Traffic Alert (RCTA)
  • Driver Attention Alert (DAA) dengan Driver Monitoring
  • Smart City Brake Support (SCBS)
  • Lane Departure Warning System (LDWS)
  • 360º view monitor reverse camera

Ia juga diimport sepenuhnya dari Jepun dengan pilihan warna seperti Soul Red Crystal, Machine Grey, Snowflake White Pearl, Polymetal Grey, Deep Crystal Blue dan Platinum Quartz baharu. Harga bermula pada RM131,929 sehingga akhir Jun 2022.

Previous post

Kereta Elektrik Kia EV6 Akan Datang Ke Malaysia Pada April 2022 Ini

Next post

Menurut MAA Harga Kereta CKD Mungkin Naik 8-20% Tahun Depan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *