Bisnes

Lamborghini Dibuka Semula Di Kuala Lumpur Dengan Sunway Group

Lamborghini kini merupakan jenama supercar kedua untuk Sunway Group di Malaysia.

Lamborghini Kuala Lumpur membuka pintunya di lokasi yang serba baharu dan dengan rakan kongsi Malaysia yang serba baharu. Lamborghini KL kini merupakan sebahagian daripada keluarga ‘Sunway’ yang merupakan salah satu pemaju hartanah yang terkenal dan dihormati di Malaysia, pemilik hotel, penyedia penjagaan kesihatan, syarikat fintech, kumpulan pendidikan dan juga pengendali taman tema.

Syarikat itu dipanggil ‘SunAgata Supercar’ dan Ketua Pegawai Eksekutifnya, En. Roland Chan turut hadir untuk menerangkan kemudahan penuh bilik pameran baharu dan pusat servisnya.

Turut hadir di upacara pembukaan tersebut ialah Tan Sri Dato’ Seri Dr. Jeffrey Cheah dari Sunway Group dan Tan Sri Razman Hashim yang merupakan timbalan pengerusi eksekutif Sunway Group.

Pembukaan pengedar kemudahan penuh serba baharu ini telah dirasmikan oleh Pengarah Serantau Automobili Lamborghini untuk Asia Pasifik, Franceso Scardaoni dari Singapura.

Automobili Lamborghini baru-baru ini mengumumkan rekod prestasi jualan untuk 2021 dan Malaysia tidak ketinggalan dalam kejayaan jualan yang semakin meningkat. Lamborghini mempunyai rekod jualan pada 2021 dengan 8,405 unit yang mengagumkan dihantar ke seluruh dunia, yang merupakan yang paling banyak dalam 58 tahun sejarahnya.

Pengeluar kereta Itali Lamborghini menjual lebih banyak kereta berbanding sebelum ini. Ia memecah rekod jualan sepanjang masanya tahun lepas dan menjual 13 peratus lebih banyak kenderaan berbanding 2020. Model yang menyumbang kepada rekod jualan ialah Urus Super SUV, dengan 5,021 unit, Huracán berkuasa V10, dengan 2,586 unit, dan V12 Aventador, dengan 798 unit.

Rekod sepanjang masa itu datang selepas tempoh dua tahun yang mencabar untuk semua industri, menandakan keupayaan Lamborghini untuk berkembang maju walaupun menghadapi cabaran.

Nampak gayanya wabak Covid-19 tidak menyekat kuasa beli golongan kaya raya di seluruh dunia dan juga Malaysia.

“Rekod ini telah mengesahkan tiga perkara untuk kami: keteguhan pelan strategik kami, reputasi antarabangsa yang cemerlang jenama kami, dan profesionalisme dan kerja keras luar biasa yang ditunjukkan oleh peniaga kami, yang terus melabur bersama kami pada masa yang mencabar dan tidak menentu. ,” kata Stephan Winkelmann, Pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutif Automobili Lamborghini.

Pusat pengedar dan perkhidmatan baharu terletak di no. 27, Jalan Perintis U1/51, Temasya Industrial Park Glenmarie, 40150 Shah Alam, Selangor, betul-betul bersebelahan Masjid Glenmarie.

Terletak di lokasi yang baik di kawasan ‘motor city’ Shah Alam yang sibuk bagi Lamborghini mempercepatkan pengembangan modelnya. Lamborghini Kuala Lumpur kini menawarkan pengalaman runcit 360 darjah untuk mewakili visi unik dan canggih Lamborghini.

Bahagian luar bercahaya yang menarik perhatian menawarkan reka bentuk luaran yang tulen, moden dan terkini. Lokasi runcit baharu ini menampilkan ruang customization Ad Personam, Automobili Lamborghini’s Accessori Originali, pakaian dan aksesori Collezione serta rangkaian penuh model Lamborghini.

Previous post

BYD Auto Lancar SUV Elektrik Atto 3 Di Australia

Next post

Proton Akui Hadapi Isu Selepas Jualan Dan Alat Ganti

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *