Bisnes

SUV Flagship 09 Berasaskan SPA Oleh Lynk & Co Sedang Diuji

Jika 09 ini dilancarkan di Malaysia macam mana Volvo nak bersaing?

Malaysia telah diusik dengan gambar-gambar awal hatchback Lynk & Co yang dipandu uji di seluruh negara.

Dengan model terbaru ini, SUV 09, Lynk & Co secara tidak langsung memberi tekanan kepada warisnya, Volvo XC90 kerana harga jualan 09 di China bermula dari RMB270,000 hingga 400,000 (iaitu kira-kira USD42,000-62,500) menjadikannya berharga jauh lebih baik (kira-kira 50 peratus lebih rendah) berbanding Volvo XC90.

09 disediakan sama ada sebagai hibrid ringan (XC90 B5) atau hibrid plug-in (XC90 T8) dan 09 tersedia dalam tiga tahap trim dalam setiap varian, iaitu Pro, Halo dan Ultra. MHEV datang dalam konfigurasi 6 atau 7 tempat duduk, manakala PHEV datang dalam 6 tempat duduk sahaja.

BHP_Euro5 Diesel_2021_Lexus NX

Powertrain 09 terdiri daripada enjin 2.0T dan transmisi automatik Aisin 8 kelajuan tanpa mengira kuasa dan hibrid ringan memulihkan tenaga brek sahaja, manakala hibrid plug-in boleh bertindak sebagai EV tulen dalam perjalanan singkat. Pernah dengar?

Jika 09 dilancarkan di Malaysia, ia akan dikenakan duti import (di China ia bebas cukai dan semua model Volvo diimport dan dikenakan cukai) yang menaikkan harga jualannya lebih dekat dengan harga Volvo di Malaysia, bagaimanapun, jika ia mendapat pengecualian cukai daripada Kementerian Perdagangan Antarabangsa Dan Industri (MITI) kami, maka harga jualannya boleh memberi tekanan kepada pertumbuhan jualan Volvo Malaysia.

Teras dan inti jenama Lynk & Co ialah ketersambungan. Pengguna dibekalkan dengan rangkaian teknologi bersambung yang sentiasa berkembang dalam kenderaan, semuanya bertujuan untuk menjadikan kehidupan lebih mudah. Hanya dalam tempoh lima tahun, Lynk & Co berjaya mengumpul hampir 600,000 pengguna kenderaan, dengan pendaftaran aplikasi mencapai jumlah yang lebih tinggi iaitu 1.57 juta. Purata pengguna bulanan aktif pada aplikasi itu melebihi setengah juta manakala purata pengguna harian telah mencapai 120,000.

Rangkaian Produk

Sementara itu, portfolio produk Lynk & Co telah meningkat dari tahun ke tahun kerana mereka telah melancarkan model baharu setiap tahun sejak pelancarannya, sambil mengembangkan rangkaian produknya secara berturut-turut dengan SUV Kompak 01, 02 Hatchback, 03 Sedan, 05 Coupe SUV, 06 City SUV, dan SUV 09 Flagship berasaskan SPA terbaharu ini.

Direka bentuk di Gothenburg, setiap model membawa konsep reka bentuk unik ‘Megacity Contrast’ Lynk & Co yang diinspirasikan oleh gaya hidup remaja bandar dari bandar-bandar besar seperti London, New York, Paris, Shanghai dan Tokyo. Setiap model Lynk & Co menawarkan pengguna pengalaman mobiliti yang berani dan sarat teknologi.

Mencipta bersama dan Pengembangan Global

Lynk & Co dilahirkan dalam era internet global yang berkongsi pengalaman dan kesinambungan yang lancar. Sejak dilancarkan, Lynk & Co telah mengelak daripada dirujuk sebagai satu lagi jenama kereta, sebaliknya sebagai jenama berorientasikan pengguna.

Berhubung secara langsung dengan penggunanya, produk jenama dijual terus dalam talian dan dihantar terus ke pintu mereka. Penyelesaian baharu dan pelbagai untuk kebolehcapaian kenderaan dan mobiliti ditawarkan daripada pemilikan dan sewaan tradisional, kepada keahlian dan perkongsian berasaskan mobiliti.

You will be surprised to know that the Lynk & Co brand is already 5 years old and has already expanded its sales reach in the Gulf, starting with Kuwait.

Tahukah anda bahawa jenama Lynk & Co baru berusia 5 tahun tetapi sudah meluaskan jangkauan jualannya ke pasaran Teluk bermula dengan Kuwait.

Previous post

Cawangan EV Dongfeng, Voyah, Sedia Memasuki Pasaran Norway

Next post

Dimanakah Porsche, Audi, Bentley, Lamborghini Baharu Saya?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *