Kemalangan / Rosak / Recall

Kenapa Kereta Accident Jadi Kereta Terbakar. Untuk Tuntutan Insurans?

3 bulan lalu ia adalah kereta kemalangan dan kini ia adalah kereta terbakar. Macam mana boleh jadi macam ini?

Ini sangat pelik. Mengapa kereta yang accident tiba-tiba terbakar dan apa yang di sekelilingnya tidak terbakar sekali?

Apabila kami mula-mula melihat SUV Range Rover ini kira-kira 3 bulan yang lalu, ia berada dalam keadaan yang menyedihkan selepas kemalangan yang serius. Kami rasa bil repair dia pasti sangat tinggi, malah mungkin lebih tinggi daripada nilai terpakai bagi model Range Rover ini. Jadi, minggu demi minggu apabila kami lalu depannya, kami nampak ianya hanya duduk diam di situ menunggu untuk dihidupkan semula.

Kemudian beberapa hari yang lalu semasa kami memandu dihadapan bilik pameran Volvo di Glenmarie, kami terkejut melihat rangka Range Rover yang hangus ini.

Adakah ia disambar petir? Adakah ini kes kanak-kanak nakal saja membakarnya? Adakah ini kerja seorang arsonist yang ingin menguji kemahirannya memulakan kebakaran? Atau, adakah tangki petrol yang bocor dan seorang pemerhati yang tidak bersalah secara tidak sengaja menjentik puntung rokok mereka ke petrol yang bertakung?

Satu-satunya cara untuk menyelesaikan misteri ini adalah dengan meneliti rakaman video keselamatan di bilik pameran kereta betul-betul di hadapan Range Rover yang terbakar ini.

Ini adalah kerja untuk Bomba Malaysia untuk menyiasat dan syarikat insurans untuk mendapatkan penyiasat mereka untuk mencari kebenaran.

Sementara itu, kami berharap gambar sebelum dan selepas kami ini akan membantu siasatan ‘kebakaran tidak sengaja’ ini yang tidak berniat buruk membuat tuntutan insurans palsu untuk mendapatkan Range Rover baharu daripada pembayaran syarikat insurans yang akan ‘memaksa’ pihak pengurusan syarikat insurans untuk menaikkan premium insurans pada tahun berikutnya untuk menampung bayaran besar untuk “Range Rover yang terbakar akibat kemalangan” ini.

Ya, kami pasti bahawa ini hanyalah kebakaran tidak sengaja yang berlaku tanpa sebarang niat jahat dan pemilik Range Rover ini tidak terlibat dalam apa-apa cara dalam membakar SUV mewah buatan Britishnya.

Kami juga ingin tahu, berapa lamakah selepas berita dan gambar ini disiarkan akan SUV Range Rover ini tiba-tiba dialih ke lokasi lain yang tersembunyi dan sisa yang ditinggalkan di atas tar akan dibersihkan untuk membolehkan ruang parkir itu digunakan oleh bilik pameran kereta yang sibuk yang terletak betul-betul di hadapannya.

Previous post

Volkswagen Golf R-Line Mk8 Dibuka Untuk Pra-Tempahan Di Malaysia

Next post

Volkswagen Golf GTI Mk8 Dilancarkan - RM211,689

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *