Berita Auto

Edisi MC Untuk Maserati Ghibli, Levante Dan Quattroporte

Maserati memberikan model V8 mereka Maserati Corse, atau Edisi MC yang istimewa.

Maserati tidak sabar-sabar untuk menyertai permainan membuat kenderaan edisi khas, kerana model baharu memerlukan kos untuk dibangunkan. Yang terbaru mereka ialah Edisi MC baharu, yang bermaksud Maserati Corse (disebut kors). Nampaknya, ia meraikan prestasi tanpa kompromi jenama dan semangat perlumbaan dan akan tersedia hanya untuk model V8 mereka. Kecuali di China, di mana ia akan tersedia pada model V6 sebagai… kompromi.

Maserati Ghibli V8, Maserati Levante V8 dan Maserati Quattroporte V8 semuanya akan mendapat Edisi MC baharu ini dalam dua warna eksklusif – Giallo Corse dan Blu Vittoria. Giallo Corse ialah warna kuning terang yang terdiri daripada tiga lapisan dengan sedikit mika biru yang mengganggu cahaya manakala Blu Vittoria ialah sejenis warna biru-kelabu gelap atau batu yang terdiri daripada tiga lapisan matte. Kedua-duanya kelihatan sangat memikat.

Rupa-rupanya, kuning dan biru juga merupakan warna kota Modena, rumah Maserati. Selain cat baharu, Edisi MC ini juga mendapat beberapa butiran tambahan dalam Piano Black. Ini termasuk lencana khusus pada fender belakang dan pada tiang B. Levante MC Edition mendapat tayar 22″ manakala dua sedan mendapat rim rekaan khas 21″, semuanya dalam warna hitam berkilat dengan kaliper brek biru untuk melengkapkan rupa luaran.

Di bahagian dalam, kereta MC Edition mendapat komponen gentian karbon biru, jahitan kuning dan biru pada tempat duduk, kulit hitam Nero Pienofiore asli dengan aksen denim, dan logo Edisi MC pada sandaran kepala dengan lencana khusus di tengah konsol.

Kesemua kereta Edisi MC ini juga mendapat bumbung matahari elektronik, Sistem Bunyi Sekeliling Bowers & Wilkins dan pakej Bantuan Pemandu.

Berikut ialah siaran akhbar dengan beberapa maklumat tambahan tentang Edisi MC.

BHPetrol_Euro5 Diesel_2021

MEDIA RELEASE

MC stands for Maserati Corse: a sporty nature, fostered on the track for everyday competition. The new MC Edition celebrates Maserati’s uncompromising performance and racing spirit.

Victories, trophies, legendary cars and drivers: the world of racing immediately comes to mind when thinking of the Trident Brand, here paying tribute to its glorious history. The focus is on the versions equipped with a V8* engine to highlight the concept of “uncompromising driving pleasure”: the most powerful Ghibli, Levante and Quattroporte become the stars of a new edition with a captivating aesthetic.

MC Edition epitomises performance, orientation towards victory and bold driving pleasure, echoing a story that began almost 96 years ago when the Tipo 26 – the first model to bear the Trident on the bonnet – won the 1,500 cc class at the Targa Florio with Alfieri Maserati at the wheel.

The exterior clearly recalls the Brand’s roots, with its exclusive colours and powerful sporty character.

Unprecedented performance and driving pleasure require an uncompromising visual impact: taking Maserati’s roots as a starting point, MC Edition creates a perfect “racing style” and celebrates the power rooted in the beating heart of racing and the DNA devoted to the competitions typical of the Motor Valley.

Previous post

Program 'Ford Ranger Getaways' Dilancarkan Di Malaysia

Next post

Adakah Toyota Sienta Baharu Akan Datang Ke Malaysia?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *