Berita Auto

Jetour T-X Mungkin Tiba Sebelum Ford Bronco Di Malaysia

Chery melancarkan Ford Bronco lookalike yang dipanggil Jetour T-X.

Dengan peningkatan kualiti dan kejuruteraan yang digunakan oleh pengeluar kereta China sejak beberapa tahun kebelakangan ini, SUV berkotak dan lasak terbaru dari Chery ini mungkin merupakan kenderaan yang ditunggu-tunggu oleh ramai peminat Ford Bronco.

Kami mempunyai rkawan-kawan yang akan membaca artikel ini dan melihat dengan teliti kemungkinan membeli SUV Jetour TX Concept kerana ia bukan sahaja mempunyai wajah Ford Bronco, tetapi ia juga membawa penampilan Land Rover Defender baharu yang merupakan satu lagi SUV yang sangat dikehendaki sekarang.

Jetour bukan sekadar papan nama dan sebaliknya merupakan jenama automotif serba baharu di bawah Chery Automobile yang dilancarkan pada 2018. Pada masa ini, jenama Jetour menjual sembilan SUV berbeza, semuanya di China sahaja buat masa ini.

Pada 10 Januari tahun ini, Jetour memperkenalkan T-X dengan huruf Jetour yang bercahaya pada gril hadapan, lampu depan LED, fender berkotak, tiang gelap, bampar hitam tebal dan tayar lebar all terrain. Aksen kuning dan rak bumbung dengan lampu LED bersepadu meningkatkan ciri-ciri pengembaraan SUV konsep.

Pengeluar kereta China sudah lama dituduh mencuri dan meniru reka bentuk kenderaan pengeluar kereta Eropah dan Amerika, namun mereka tidak banyak membuat salinan reka bentuk kenderaan Jepun, Korea dan Malaysia. Kenapa?

Beberapa maklumat yang telah dikongsi dalam talian mengatakan bahawa penghantaran kuasa akan datang daripada enjin petrol pengecas turbo 2.0 dengan output 254hp dan 390Nm, yang sangat baik dan enjin ini akan dipadankan dengan kotak gear automatik lapan kelajuan dengan sistem pacuan empat roda sambilan.

Versi pengeluaran dijadualkan mula dijual di pasaran kereta China menjelang suku ketiga 2022 dan eksport akan bermula sebelum Krismas. T-X casis konvensional akan didasarkan pada Seni Bina Kunlun Chery yang baharu, yang akan menyokong sejumlah besar SUV dan crossover yang akan datang dari Chery Automobile Group.

SUV Jetour T-X siap pengeluaran itu juga akan menerima rangkaian kuasa hibrid plug-in Kunpeng Chery sebagai pilihan kepada pembeli. SUV itu didakwa mampu memberi jarak sejauh 1,000 km. Jadi, ia akan mempunyai penggunaan bahan api purata hanya 1.0 lt/100km.

Chery Automobile Group menjual 961,900 kenderaan, peningkatan tahun ke tahun sebanyak 31.7 peratus. Antaranya, jumlah jualan jenama Jetour ialah 154,100 unit, peningkatan tahun ke tahun sebanyak 17.9 peratus. Pada 2022, Jetour mahu menjual 200,000 kereta, dan itu akan meningkat kepada satu juta pada 2026.

Pada masa ini, Chery di Malaysia tidak aktif dan someone perlu menghidupkannya semula untuk bersedia untuk mula menjual rangkaian baharu model yang kelihatan menarik ini.

Previous post

Didi Automotive Dilantik Pengedar Rasmi Royal Enfield

Next post

PLUS Mohon Maaf, Janji Aktifkan Semula Lorong SmartTAG

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *