Berita Auto

Subaru XV Diperbaharui Dilancarkan Di Malaysia Dengan EyeSight

Subaru XV dan Subaru XV GT Edition 2022 membawakan Teknologi EyeSight sebagai standard.

Subaru XV facelift telah dilancarkan di Malaysia dengan sistem bantuan pemandu termaju buat kali pertama. Seperti sebelum ini, Subaru XV akan tersedia dengan model 2.0i-P standard atau sebagai Edisi XV GT. Subaru XV 2022 ini dipasang secara tempatan dan mendapat manfaat daripada pengecualian cukai jualan 100% sehingga akhir Jun 2022.

Harga pada pelancaran di Semenanjung Malaysia ialah RM139,788 untuk Subaru XV 2.0i-P EyeSight dan RM146,788 untuk Subaru XV 2.0i-P EyeSight GT Edition.

Pilihan warna termasuk:

  • Crystal Black Silica
  • Magnetite Grey Metallic
  • Ice Silver Metallic
  • Dark Blue Pearl
  • Pure White
  • Cool Grey Khaki

EyeSight

EyeSight ialah Sistem Bantuan Pemandu Lanjutan proprietari Subaru dan kini ia adalah standard pada XV, menyertai teras lain Teknologi Teras Subaru seperti Pemacu Semua Roda Simetri, Enjin Boxer dan Platform Global Subaru.

Subaru Eyesight menggunakan set kamera stereo untuk menyokong pemandu dalam mengesan dan bertindak balas terhadap objek tertentu. Ini termasuk kenderaan, basikal, motosikal dan pejalan kaki. Teknologi EyeSight dalam XV membolehkan ciri keselamatan berikut:

  • Pre-Collision Braking
  • Pre-Collission Throttle Management
  • Adaptive Cruise Control
  • Lead Vehicle Start Assist
  • Lane Departure Warning dari 50km/h
  • Lane Sway Warning dari 60km/h

SI-DRIVE Baharu

Sesetengah pemilik Subaru moden sudah kenal SI-DRIVE – sistem pengurusan prestasi powertrain Subaru yang membolehkan pemandu bertukar-tukar antara mod pemanduan Sport dan Intelligent. Pemilih mod SI-DRIVE itu kini tersedia pada Subaru XV di Malaysia, membolehkan ciri pemanduan berbeza boleh diterokai dengan XV ini.

X-Mode Dwi Fungsi

X-Mode pada Subaru XV kini hadir dengan dua tetapan – Salji/Kotoran dan Salji/Lumpur Dalam – membenarkan tahap keupayaan off-road yang berbeza.

Suspensi Ditala Semula

Dengan set gegelung dan peredam yang ditala semula, Subaru XV yang dipertingkatkan menjanjikan tunggangan yang lebih selesa.

Kerusi Power Memory Baharu

Tempat duduk pemandu pada Subaru XV yang diperbaharui kini mendapat pelarasan kuasa 8 hala dengan fungsi memori.

Luaran Baharu

Walaupun reka bentuk XV tidak banyak berubah, terdapat bampar hadapan baharu, gril baharu dan satu set roda 17″ baharu untuk model standard.

Edisi GT Baharu

Edisi XV GT telah dilancarkan pada versi pra-facelift dan kini ia telah dipertingkatkan bersama model standard. Ia dicipta bersama Giken Co. Ltd dan Masahiko “Jack” Kobayashi, sama seperti Forester GT Edition. Edisi XV GT kini menampilkan gaya yang lebih agresif dengan set rim yang sama sebelum ini membuat penampilan semula.

Previous post

Banjir: Diskaun Alat Ganti Untuk Pemilik Volkswagen

Next post

Adakah Alfa Romeo Akan Kembali Di Bawah Pejabat Malaysia Stellantis?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *