Promosi / Tawaran / Peraduan

Jangan Asyik Proton X70 Saja. Ada Pilihan Lain Yang Lagi Baik.

Dengan tawaran semasa dan penghantaran pantas, Subaru Forester tidak boleh diabaikan.

Hari ini, kita ada banyak jenama automotif Jepun yang membawa ke pasaran kenderaan yang dibina dengan baik, direka bentuk dengan baik dan disatukan dengan cantik yang setanding dengan jenama premium dan mereka terus mempunyai strategi penetapan harga yang lebih baik (ini bermakna kereta Jepun diharga lebih rendah tetapi menawarkan ciri setanding seperti peralatan keselamatan, kabin dan juga kualiti binaan).

Kemudian kami mendapat jenama automotif global dari China yang masuk ke Malaysia dengan perkongsian tempatan untuk menawarkan rakyat Malaysia produk berkualiti pada titik harga jualan Malaysia.

Di sinilah Proton X70 mengambil sebahagian besar pasaran SUV mid-range dan memaksa banyak jenama kereta Jepun dan Korea yang terkenal untuk mencekik keuntungan mereka untuk terus hidup. Ya, memang sukar untuk beberapa jenama ini dan inilah sebabnya time Krismas ini, SUV baharu sebagai hadiah un tuk diri sendiri amat mengujakan.

Pada Februari 2021 Subaru melancarkan Forester serba baharu di Malaysia dalam 3 varian. Varian teratasnya disertakan dengan ciri keselamatan terbaik dalam kelas yang lebih dikenali sebagai EyeSight.

Sementara itu, Proton X70 akan sampai ke penghujung hayatnya dan hanya harganya yang memastikan pelanggan datang ke bilik pameran dan menunggu dengan sabar selama 5-6 bulan untuk penghantaran.

Jadi, kenapa tidak, lihat kepada pesaing Jepun dengan penghantaran segera. Itulah sebabnya Subaru di Malaysia menawarkan diskaun hebat ini untuk ketiga-tiga varian Forester popular mereka dan penghantaran akan dilakukan dalam masa … 7 hari.

Memandu Subaru Forester

Kabin Forester adalah tempat yang enak untuk berada dengan banyak ruang di hadapan dan terdapat ruang yang luas di belakang untuk tiga orang dewasa. Dari setat ia senyap dan enjin Boxer 156bhp berfungsi tanpa ribut semasa anda memecut dengan kuat. Rasa stereng sangat baik dan kotak gear berfungsi dengan baik untuk memberikan pengalaman pemanduan yang baik. Subaru sentiasa memberikan rasa pemanduan seperti kereta ‘conti’ dan ia berterusan di sini. Tanggalkan semua lencana Subaru dan samari Forester ini dan rata-rata pemandu akan memberitahu anda bahawa mereka berada di dalam kenderaan buatan Jerman selepas 15 minit memandunya.

Subaru Forester 2.0i-S EyeSight GT Edition

Enjin: FB20 16-Valve horizontally-opposed 4-cylinder petrol

Kapasiti: 1995cc

Max power: 156hp @ 6000rpm

Max tork: 196Nm @ 4000rpm

Transmisi: Lineartronic CVT

Top Speed: 192km/h

0-100km/h:11.8secs

Harga sebelum Discount: RM177,788. Harga SEKARANG From: RM139,788.

Memandu Proton X70

Dari setat, X70 ini diperhalusi dan cukup mengagumkan untuk apa yang anda bayar. Ia ditebat dengan baik dan hanya sedikit bunyi jalan masuk dan dilengkapi dengan senarai peralatan yang panjang. Di sekitar jalan Petaling Jaya kita yang teruk, tunggangan X70 ini masih baik. Persediaan penggantungan adalah lebih canggih daripada konfigurasi yang agak asas yang terdapat pada beberapa pesaingnya dan menawarkan tahap keselesaan seperti kereta. X70 menggunakan peredam dengan redaman yang ‘tepat’ untuk menangani masalah body roll yang berlebihan di selekoh dengan jayanya manakala sistem power-stereng yang tepat memberikan tindak balas stereng yang tajam untuk pemandu.

Proton X70 1.8TGDI

Enjin: Petrol Turbocharged Direct Injection

Kapasiti: 1799cc

Power: 184bhp @ 5500rpm

Tork: 285Nm @ 1700-4400rpm

Transmisi: 6-speed with manual mode

Top speed: 180km/h as tested

Harga jualan: RM123,800.00

Jadi, dengan penjualan Subaru Forester daripada hanya RM139,788, ia hanya RM16,000 lebih daripada Proton X70. Dengan Subaru Forester anda mendapat Pacuan Semua Roda dan enjin Boxer yang legenda itu. Selain itu, Subaru bersikap boleh pergi ke mana-mana sahaja, kejuruteraan berkualiti tinggi dan keselamatan terbaik dalam kelas.

Dan sebagai pemanis tawaran ini, Subaru baharu anda akan dihantar dalam masa 7 hari sahaja dan anda boleh memilih warna pilihan anda.

Previous post

AITO M5 Adalah Kereta Pertama Yang Dikuasakan Huawei

Next post

Mengapa VW Polo BAHARU Tidak Akan Datang Ke Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *