Gaya HidupHibrid, Elektrik, HidrogenMotosikal / Lain Lain Roda

BB2GO Kopi BlackBixon Hantar Terus Kepada Anda Dengan Motosikal EV

Membawa erti kata ‘kopi on the go’ ke tahap seterusnya

Pencinta kopi, rejoice! Sebagai ekstensi kepada konsep ‘cafe@anywhere’, Ni Hsin Group Berhad, melalui anak syarikatnya BlackBixon2Go Sdn Bhd, telah melancarkan BB2GO EV Coffee Bike untuk digunakan dalam penjualan kopi BlackBixon.

Skuter elektrik ini dikuasakan oleh sistem bateri yang dikonfigurasikan khas untuk turut memberikan kuasa kepada mesin pembuat kopi. Menurut syarikat itu, mesin itu boleh menghasilkan sehingga 400 cawan kopi sebelum memerlukan pengecasan. Skuterl itu juga dilengkapi dengan GPS untuk memudahkan pengesanan pesanan dan lokasi melalui aplikasi BB2GO.

Di samping itu, BlackBixon2Go turut menandatangani MoU dengan Acasia Communications Sdn Bhd untuk mendigitalkan konsep perniagaan baharu melalui sambungan dan perkhidmatan awannya, menyokong aplikasi BB2GO. Acasia, sekutu Kumpulan Telekom Malaysia, ialah kerjasama antara tujuh penyedia telekomunikasi terkemuka yang menawarkan rangkaian perkhidmatan sambungan dan infrastruktur digital yang komprehensif di rantau ASEAN.

Khoo Chee Kong, Pengarah Urusan BlackBixon2Go, berkata, “Kami telah memulakan jejak transformasi, daripada pengeluar tradisional produk keluli tahan karat kepada model perniagaan zaman baharu yang menunggang EV Revolution dengan BB2GO EV Coffee Bike yang menggabungkan kecintaan rakyat Malaysia terhadap kopi dan keinginan untuk mengekalkan persekitaran yang hijau dan sihat. Konsep perniagaan ini sesuai dan sesuai untuk industri makanan jalanan, ia juga sangat sesuai untuk katering, rumah terbuka dan parti.”

Penggunaan skuter elektrik Ni Hsin adalah sebahagian daripada komitmen syarikat terhadap tanggungjawab alam sekitar, sosial dan tadbir urus (ESG) serta menerima pakai perubahan minda untuk kemampanan perniagaan dalam menghadapi kemajuan teknologi. Ni Hsin juga sedang memerhati, belajar dan berinovasi untuk menambah baik cara ia menjalankan perniagaan sebagai sebahagian daripada tanggungjawab ESGnya.

Syarikat itu merancang untuk mengembangkan konsep Skuter Kopi BB2GO EV di seluruh ASEAN dan juga ingin mengeluarkan dan memasang motosikal elektrik dengan kerjasama pengeluar EV yang terkenal dari China untuk pasaran komersial dan pengguna di Malaysia dan ASEAN.

Previous post

Apa Yang Perlu Dilakukan Dengan Kenderaan Dalam Bahaya Banjir

Next post

SAIC Mengerahkan Armada Robotaxi Pemanduan Tersendiri Tahap 4 Di Jiading Shanghai

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *