Bisnes

Great Wall Motor Akan Datang Ke Malaysia Tidak Lama Lagi

Pengeluar kereta besar China, Great Wall Motor akan membuka pejabat mereka di Malaysia.

Kami baru difahamkan bahawa Great Wall Motor akan memulakan perniagaan mereka di Malaysia. Well, lebih kepada membuka pejabat untuk mengendalikan perhubungan awam dan pemasaran untuk jenama itu. Sudah ada iklan pekerjaan muncul untuk beberapa jawatan penting untuk Great Wall Motor Malaysia.

Sementara itu, pengedar dan penjaga jenama semasa, Go Auto Sales Sdn Bhd akan terus membuat jualan, selepas jualan dan pengedaran memandangkan Great Wall Motor berminat untuk melancarkan lebih banyak model, terutamanya kenderaan elektrik mereka dan juga SUV baharu mereka yang telah berjaya di negara jiran Thailand.

Great Wall Motor (GWM) telah bergerak merentasi ASEAN secara senyap pada tahun lalu, bermula dengan Thailand dan pada Ogos 2021 mereka mula beroperasi di Brunei.

GWM memasuki Brunei dengan melancarkan pra-jualan tempatan untuk dua model, iaitu HAVAL H6 Generasi Ke-3 dan HAVAL JOLION.

Dipasang di kilangnya di Rayong, Thailand, HAVAL JOLION mempunyai enjin petrol empat silinder pengecas turbo 1.5 liter yang dipadankan dengan motor elektrik tunggal dan transmisi hibrid Direct Hybrid Transmission (DHT) jenis basah yang memacu roda hadapan. . Walaupun secara mekanikal serupa, penjana kuasa hibrid menjana 190hp dan 375 Nm dalam aplikasi ini.

Manakala HAVAL H6 Generasi Ke-3 ialah SUV yang dibina pada platform GWM LEMON, yang merupakan platform teknologi modular yang pintar dan diiktiraf di peringkat antarabangsa.

H6 Hybrid didatangkan dengan enjin baharu yang memberikan tork maksimum 325 Nm dan sistem pemanduan pintar, mencapai kecekapan tinggi, penggunaan bahan api yang rendah, pemanduan selamat dan berprestasi tinggi yang membawa pengguna pengalaman pemanduan yang lebih menghairahkan.

Sementara itu, yang dilancarkan sebelum ini di Thailand HAVAL H6 Hybrid SUV merekodkan 34.3 peratus bahagian pasaran SUV kompak yang sihat di Thailand dan tempat nombor 1 untuk jualan SUV.

Walau bagaimanapun, berita terbesar untuk GWM di Thailand ialah pelancaran kereta 100 peratus elektrik ORA Good Cat. Awal bulan ini GWM Thailand menganjurkan majlis penghantaran ORA Good Cat kepada kumpulan pertama pelanggan Thai di Lido Connect, Siam Square. Eksekutif GWM diketuai oleh Steven Wang, Naib Presiden Great Wall Motor ASEAN dan Thailand, dan Narong Sritalayon, Pengarah Urusan Great Wall Motor Thailand meraikan penghantaran kepada 11 pelanggan Thailand pertama pada 11 November 2021.

ORA Good Cat sudah dilihat di Malaysia beberapa bulan yang lalu dan sejak itu, tidak ada maklumat yang dikongsi oleh penjaga jenama tempatan, Go Auto berkenaan tarikh pelancaran dan harga jualannya.

Mungkin, GWM Malaysia yang baru ditubuhkan akan terlibat dalam pelancaran dan harga jualan. Kami tunggu dengan sabar untuk pelancaran ini.

Previous post

Kilang Proton Di Tanjung Malim Guna Teknologi 5G Maxis

Next post

Hyundai Dedahkan Konsep The SEVEN Sebagai Potensi IONIQ 7 EV

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *