Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Syarikat Thailand Ubah Suai Hilux Untuk Menyaingi Raptor

Sudah terlalu lama, Hilux tidak dapat menandingi kehebatan Ford Ranger Raptor.

Dalam permainan pikap, Toyota Hilux adalah raja bukit. Toyota telah menghabiskan beberapa dekad untuk memperbaiki produk, menjadikannya lebih teguh dan lebih berkemampuan. Namun, sejak akhir-akhir ini, saingan telah mencuba bermacam-macam untuk menerobos dominasi mereka. Ford Ranger Raptor terlintas di fikiran. Kenderaan ini dinaikkan, diberikan Fox Shocks, bodykit yang agresif dan banyak janji khas untuk membantunya menonjolkannya seperti pelumba off-road yang sebenar. Setakat ini, Toyota masih belum bertindak balas.

Tetapi industri automotif Thailand adalah sangat maju. Dan baru-baru ini, penala di Thailand yang disebut Rad Bumper menghasilkan beberapa modifikasi untuk Toyota Hilux generasi sekarang yang akhirnya memberikannya taring yang perlu dilakukannya untuk bertarung dengan Raptor.

Pengubahsuaian utama yang membantu model kabin berkembar Toyota Hilux 4X4 2021 mereka lebih menyerupai Ranger Raptor adalah kit badan lebar dan ketinggian perjalanan yang dinaikkan. Dengan dua perubahan tersebut, Hilux kelihatan lebih berotot dan berkebolehan. Walaupun Ford Ranger Raptor menggunakan Fox Shocks, Hilux ini dilengkapi dengan bahagian suspensi dari Old Man Emu, jenama suspensi 4X4 Australia. Sudah tentu, anda tidak boleh mengangkat kenderaan untuk mencapai penampilan yang agresif sahaja dan Rad Bumper memperhitungkannya dengan memberikan kenderaan yang lebih besar dan tayar lumpur tugas berat.

Tetapi mereka tidak berhenti di situ. Rad Bumper Toyota Hilux mempunyai tailgate yang direka khas. Nampaknya bumper, gril, hood dan bar lampu LED turut dipasang di bumbung menjadikannya lebih mengancam. Mereka juga mempunyai winch di bahagian depan untuk menjadikannya off-roader lebih berkemampuan.

Di bawah hood, Hilux yang dimod ini masih mempunyai turbo diesel 2.8 liter yang sama yang terdapat pada Hilux Revo GR Sport asli yang terdapat di Thailand. Tidak mungkin Toyota Motor Thailand benar-benar tampil dengan produk seperti ini sendiri, terutamanya apabila anda mempertimbangkan hakikat bahawa generasi Hilux ini telah melalui proses faceliftnya. Kemungkinan besar, kita harus menunggu 2-3 tahun lagi untuk kilang yang dibangunkan GR Hilux untuk bertarung dengan Ranger Raptor, dan pada masa itu, siapa yang tahu sejauh mana Ford akan bergerak maju lagi.

Di Thailand, pelanggan boleh menghubungi Rad Bumper untuk melihat apa yang dapat mereka lakukan kepada model Hilux semasa. Mereka benar-benar sudah ada nama, tetapi halaman facebook mereka sudah tidak bergerak sejak 2019, jadi kami tidak pasti sama ada mereka dapat membantu kita di Malaysia.

Previous post

Isuzu D-Max AT35 Bersuspensi Bilstein Dan Tangki 140 Liter

Next post

Gadis 18 Tahun Maut Selepas Keretanya Melanggar Jentolak

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *