Berita Auto

BMW iX3 Dibuka Untuk Tempahan Di Malaysia

BMW Malaysia telah mengumumkan ketibaan BMW iX3 yang kini sedia untuk dipratempah di pusat-pusat pengedaran BMW bertauliah yang terpilih di seluruh negara.

Untuk pasaran Malaysia, SUV elektrik tersebut hadir dalam varian Inspiring dan Impressive, dan dilengkapi dengan pakej M Sport sebagai standard. Ia dikuasakan oleh elektrik dengan bateri ion litium 80 kWj yang memberikan jarak pemanduan sejauh 461 km dengan satu cas penuh.

Model ini menyokong pengecasan pantas DC dengan kadar setinggi 150 kW untuk pengecasan sehingga 80% dalam tempoh 32 minit, manakala pengecasan AC dengan kadar setinggi 11 kW disokong melalui sambungan Type 2 memberikan pengecasan sehingga 100% dalam tempoh sekitar tujuh jam setengah.

Harga BMW iX3 di Semenanjung Malaysia ditetapkan pada RM 335,800 bagi varian Inspiring, dan RM 354,800 bagi varian Impressive – kedua-duanya didatangkan dengan tawaran Inklusif Servis & Pembaikan BMW: Waranti Lanjutan 5 Tahun dan Pakej Servis 6 Tahun, termasuk Power Package yang ditawarkan bersama BMW i Wallbox dan Kabel Pengecas Standard BMW. Waranti bateri pula adalah untuk 8 tahun atau 160,000 km.

Berikut adalah pusat-pusat pengedaran BMW yang menyediakan iX3:

  • Auto Bavaria
  • Seong Hoe Premium Motors
  • Quill Automobiles
  • Lee Motors
  • Wheelcorp Premium
  • Millennium Welt
  • Tian Siang Premium Auto
  • Regas Premium Group
BMW iX3

Dengan pelan ‘Balloon Financing’ daripada BMW Group Financial Services Malaysia, BMW iX3 M Sport Inspiring dan BMW iX3 M Sport Impressive masing-masing boleh dimiliki dengan pelan ansuran bulanan yang bermula daripada RM3,518 dan RM3,728 (berdasarkan anggaran pinjaman sebanyak 80% bagi tempoh lima tahun).

Previous post

Mazda3 Dinamakan Canadian Car of the Year 2021

Next post

Vios Challenge Pusingan Kedua Musim Keempat Tutup Tirai

Amirul Mukminin

Amirul Mukminin

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *