Berita Auto

Proton Iriz Active Bukan Sekadar Penambahbaikan Stail Sahaja

Semasa Proton melancarkan Iriz facelift ini pada bulan Ogos, star of the show sebenar ialah – Iriz Active.

Ini merupakan langkah menarik bagi Proton. Mereka sudah ada jaguh SUV cross-segmen B dalam bentuk X50, jadi mereka mungkin menyedari bahawa memang ada pasaran untuk gaya seperti itu.

Sesungguhnya, Iriz Active kebanyakannya dibezakan oleh elemen reka bentuknya. Namun, perlu diingat bahawa Proton telah meletakkan Active sebagai trim tertinggi dalam rangkaiannya. Ini bermaksud bahawa jika anda mahukan semua bells dan whistlenya pada Proton hatchback ini, anda harus mendapatkannya dengan pakej gaya crossover ini.

Proton sebenarnya mereka semula bumper untuk memberikan penampilan yang lebih rugged. Anda dapat melihat mereka menggunakan kemasan yang berbeza untuk mencapai penampilan crossover itu. Tetapi yang benar-benar membezakan Iriz Active adalah cetakan badan yang digunakan di sekitar fender dan skirt. Ini menyatu dengan bumper depan dan belakang. Sentuhan kecil seperti atap hitam, rel bumbung hitam dan spoiler belakang hitam mengikat penampilan Iriz Active.

Semua sentuhan gaya baharu ini tentu sekali mahal bagi Proton bangunkan, diuji dan masukkan ke dalam produksi di mana itu menjelaskan mengapa terdapat jurang RM7,000 antara model Iriz Active dan Iriz Executive.

Walau bagaimanapun, Proton mempunyai nilai tambahan di bahagian lain untuk menjadikan Iriz Active satu produk yang lebih menarik. Antara lain, ini adalah satu-satunya varian yang dilengkapi dengan lampu depan LED dan roda aloi dwi-tona. Di dalam pun, banyak lagi yang perlu dibincangkan. Bermula dengan roda stereng, anda dapat kawalan media di hujung jari anda, serta pembalut kulit dan aksen merah.

Aksen merah ini sebenarnya ada di merata bahagian dalam kereta. Dari sulaman di tempat duduk depan hingga penutup pintu, tikar lantai, dan juga tali pinggang keledar. Tempat duduk mendapat pelapis separuh kulit untuk nuansa upmarket dan pedal mempunyai trim aluminium untuk penampilan yang lebih sporty.

Akhirnya, ada unit infotainment. Unit 8″ ini mendapat beberapa ciri yang tidak terdapat pada versi lain Iriz termasuk Voice Command, Online Navigation, Online Music Streaming, Online Weather Forecast, in-car Wifi dalam kereta serta sambungan 4G agar segala-galanya dapat dilakukan.

Jadi, sama ada anda tertarik dengan penampilan crossover atau mencari peralatan yang paling banyak anda boleh perah dari sebuah kereta kecil, Proton Iriz Active yang baharu adalah tempat yang paling sesuai untuk memulakannya.

Previous post

Acura NSX-T Tahun 2004 Dijual Pada Harga RM600k Di Amerika Syarikat

Next post

Mercedes-Benz EQE Diperkenalkan Secara Rasmi

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *