Kemalangan / Rosak / Recall

Supercar Porsche Hancur Berkecai Dalam Kemalangan Berkelajuan Tinggi

Malangnya Porsche yang dipandu laju ini juga telah meragut nyawa kedua-dua pemandu dan penumpangnya.

Tiada jumlah ciri keselamatan dan kejuruteraan berkualiti tinggi yang dapat menyelamatkan anda jika anda memandu melebihi kelajuan pengalaman memandu anda. Ini adalah fakta dan anda perlu mengambil kira perkara ini semasa berada di jalan raya. Akhir-akhir ini kita telah menyaksikan terlalu banyak kemalangan kereta yang teruk sekali yang melibatkan kereta super di Malaysia dan juga di seluruh dunia.

Tetapi kemalangan yang digambarkan ini membuatkan kita mati akal.

Photo by Mateusz Klimek OSP Mikołajki
BHPetrol_Euro5 Diesel_2021

Walaupun sekeping tarmac lurus seperti panah berada di depan pun, ia masih belum cukup alasan untuk menekan habis di atas jalan umum. Kerana kemalangan boleh dan akan berlaku, seperti yang membawa maut di sini yang melibatkan Porsche 911 yang laju, yang malangnya hancur berkecai kerana impak dengan beberapa pokok dan telah meragut nyawa dua orang.

Kemalangan berlaku pada petang Jumaat 3 September 2021 berhampiran bandar Mikolajki di Poland, media tempatan di sana melaporkan bahawa pemandu malang ini kehilangan kawalan 911 hitam ini ketika dalam perjalanan dengan kelajuan tinggi di jalan lurus tetapi sempit 643. Ini telah mengatur rangkaian peristiwa yang menghancurkan yang menyaksikan stallion Stuggart itu terpelanting dari pokok ke pokok linden yang menyebarisi jalan, yang mengakibatkannya kemudian meletup terbakar dan akhirnya berderai seperti yang dilihat dalam gambar ini.

Photo by Mateusz Klimek OSP Mikołajki

Melihat kepada gambar di sini menunjukkan bahawa rodanya telah hancur dan sekelompok pengukur terpelanting ke padang yang agak jauh dari kereta, agak menyedihkan bahawa kedua-dua pemandu dan penumpang dalam Porsche yang laju itu diistiharkan meninggal di tempat kejadian ketika paramedik akhirnya menemui mayat mereka yang rentung setelah api dipadamkan.

Walaupun dalam arti yang agak mengerikan, sekurang-kurangnya mereka mungkin tidak banyak menderita, dengan anggota penyelamat yang bekerja dalam kes ini telah menyatakan bahawa kedua-dua mangsa yang secara kebetulan adalah ahli perniagaan kembali dari percutian berkemungkinan telah mati serta merta akibat hentaman setelah 911 menghempap pokok pertama.

Responden pertama juga menyatakan bahawa Porsche kemungkinan dipandu dengan kelajuan melebihi 200km / jam, yang jauh melebihi had kelajuan 60km / j yang disyorkan untuk jalan raya tertentu. Namun, yang mungkin menjadi perhatian yang lebih menarik adalah pada pemerhatian bahawa tidak ada tanda-tanda tergelincir yang dapat dilihat di jalan raya akibat kemalangan ini, tetapi ini mungkin menunjukkan kepada pemandu yang tidak mempunyai masa untuk bertindak balas setelah kehilangan kawalan terhadap Porsche, berbanding dengan sebarang unsur jenayah yang disyaki terlibat dalam kemalangan ini.

Walau bagaimanapun sebenarnya kemalangan itu terjadi, mungkin ada dua pelajaran dari peristiwa tragis ini. Yang pertama adalah bahawa pokok ini jauh lebih kuat daripada Porsche 911, dengan yang satu lagi adalah mungkin lebih bijak untuk tidak menguji prestasi kereta di jalan raya awam, untuk mengelakkan perkara seperti ini berlaku kepada anda di masa depan.

Text asal Joshua Chin

Gambar oleh Mateusz Klimek OSP Mikołajki

Previous post

Chevrolet Silverado Kini Ditawarkan Dalam Versi ZR2

Next post

MV Agusta Brutale 1000 RS Lebih Mesra Penunggang

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *