Penyelenggaraan

Pemilik Subaru Di Malaysia Kini Boleh Guna Subaru Connex

Subaru Connex akan membolehkan pemilik Subaru di Malaysia mengakses ke pelbagai data kereta mereka dari telefon mereka.

Bosan dengan jenama premium yang mempunyai semua teknologi terkini? Nah, Subaru sekarang turut memilikinya! TC Subaru Sdn Bhd baru sahaja memperkenalkan Subaru Connex di Malaysia setelah dua tahun menjalani ujian dan penyelidikan.

Subaru Connex adalah peranti yang menghubungkan kenderaan Subaru anda ke internet dan memberi nilai tambah kepada kereta dan pemanduan anda. Harganya hanya RM1,900 dan mempunyai aplikasi di iOS dan Android. Ia kini berfungsi untuk model Subaru XV dan Forester.

Berikut adalah beberapa perkara yang ia boleh dilakukan untuk anda.

Subaru Connex melindungi anda dan orang tersayang

Memang sudah tersohor bahawa Subaru memandang serius keselamatan. Connex mendorong obsesi keselamatan ini selangkah lebih maju. Apabila daya impak 2G atau lebih dikesan, peranti akan mendaftarkan kerosakan dan menghantar maklumat yang diperlukan ke pusat panggilan dan membuat panggilan. Pusat panggilan kemudian akan bercakap dengan penghuni dan mengetahui sama ada mereka memerlukan bantuan perubatan atau kecemasan. Sekiranya diperlukan, pusat panggilan kemudian akan menghubungi Malaysia Emergency Response Services (MERS) 999 dengan lokasi kenderaan.

Katakan penghuni tidak dapat dihubungi oleh pusat panggilan dan itu ianya adalah impak yang teruk, maka pusat panggilan akan menghubungi MERS 999 untuk mendapatkan ambulans.

Bantu Yang Lain Dengan Subaru Connex

Pengguna Subaru juga dapat menggunakan perkhidmatan SOS peranti jika mereka saksi kepada kemalangan untuk segera memberitahu MERS 999 mengenai kemalangan dan lokasinya.

Bantuan Tepi Jalan

Dengan Subaru Connex, anda dapat butang bCall, yang memberi pelanggan akses ke:

  • Towing tanpa had ke bengkel Subaru sah sekiranya berlaku banjir, kerosakan atau kemalangan
  • Perkhidmatan pembaikan on-site sehingga RM300 (upah sahaja) setiap satu insiden
  • Pembayaran balik kos pengangkutan sekiranya berlaku pembaikan kemalangan, sehingga RM2,000 (di bengkel Subaru sah)

Ciri Berguna Lain

Ciri Lokasi dan Anti Curi

Subaru Connex juga dapat memberi tahu pemiliknya jika kereta telah dihidupkan atau ditarik jika kereta ditinggalkan dengan penggera terpasang.

Subaru Connex juga akan memaparkan lokasi kereta diparkir terakhir jika pemilik berkesulitan mengingati di mana ia ditinggalkan.

Sekiranya kereta dicuri, pemilik boleh menghubungi pusat panggilan melalui aplikasi Subaru Connex dan mereka akan bekerjasama dengan polis untuk mendapatkan balik kereta tersebut.

Berkaitan dengan penyelenggaraan

Pemilik juga dapat memeriksa voltan bateri kenderaan dari jauh pada bila-bila masa. Dan jika bateri kereta habis, pemiliknya akan diberitahu melalui aplikasinya dan juga melalui e-mel.

Anda juga dapat mengatur peringatan servis maintenance dengan notifikasi melalui aplikasi untuk servis Subaru anda tepat pada waktunya.

Tingkatkan Cara Kereta Dipandu

Aplikasi Subaru Connex akan memberi skor memandu anda untuk mendorong pemanduan yang lebih baik. Anda juga boleh menyemak maklumat perjalanan untuk mengetahui di mana kereta itu berada sekiranya anda meminjamkan kereta tersebut kepada orang lain. Dan sekiranya demikian, anda juga dapat menetapkan Speed Alert untuk memberi tahu anda ketika kereta telah dipandu melebihi had laju tertentu.

Early next year, these metrics will bring even more value to Subaru owners. That’s because Subaru Connex Usage-Based Insurance will be set up, which should give owners lower rates if the data shows that they’re safer drivers.


Previous post

Jualan Perodua Melonjak Kepada 6,988 Unit Pada Ogos

Next post

VinFast Berkerjasama Dengan Gotion High-Tech Untuk Menghasilkan Bateri LFP

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *