Bisnes

Model Hyundai Tucson 2021 Akan Dipasang Di Malaysia

Tucson terbaru ini akan diharga untuk bersaing dengan pesaingnya.

Orang dalam di Sime Darby Motors telah mengesahkan bahawa semua SUV Hyundai Tucson generasi ke-4 yang baharu ini akan tiba sebagai kenderaan pemasangan tempatan untuk mendapatkan harga jualan yang boleh bersaing rapat dengan pesaing terdekatnya.

Pada masa ini hanya SUV Hyundai Santa Fe yang popular dipasang di Malaysia dengan barisan Hyundai selebihnya diimport sepenuhnya ke Malaysia.

Tucson serba baharu ini adalah pelancaran penting bagi Hyundai kerana model ini adalah antara yang paling popular, meraih penjualan global lebih dari 7 juta unit sejak dilancarkan pada 2004.

Hyundai menjangkakan model baharu itu akan menarik lebih banyak pelanggan dengan reka bentuk canggih, ruang tamu, kemampuan digital terkemuka dalam kelas, perjalanan dinamik dan kecekapan bahan bakar yang sangat baik.

Tucson yang serba baharu ini menawarkan kedua-dua Smartstream ™ 2.5 liter, suntikan langsung, empat silinder, powertrain petrol dan enjin berkuasa 1.6 liter, turbo, disuntik langsung, hibrid atau plug-in hibrid.

Enjin 2.5 liter mempunyai keluaran dianggarkan 190 PS kuasa dan 247 Nm tork. Enjin ini digabungkan dengan transmisi automatik 8-kelajuan untuk kecekapan dan percepatan yang sangat baik.

BHP_Euro5 Diesel_2021_Lexus NX

Powertrain hibrid 1.6 liter menghasilkan anggaran 180 PS, dengan output powertrain gabungan 230 PS. Ia juga menghasilkan tork 265 Nm dari enjin petrol dan tork 350 Nm dari powertrain gabungan hibrid. Powertrain baharu ini menggunakan teknologi Continuously Variable Valve Duration (CVVD) yang menguruskan tempoh pembukaan injap untuk daya, kecekapan dan pelepasan optimum dengan kompromi yang minimum.

Model baharu yang akan tiba akan dibina di Indonesia di kilang pembuatan Hyundai baharu yang akan menghasilkan kenderaan berkualiti Korea. Pada bulan November 2019 Hyundai Motor Company mengumumkan telah menandatangani perjanjian persefahaman (MOU) dengan pemerintah Indonesia untuk membangun kilang pembuatan pertamanya di negara itu.

Keputusan syarikat untuk melabur di Indonesia adalah untuk mendukung pertumbuhannya ke pasaran ASEAN baharu, menjamin pertumbuhan masa depan untuk membantu perniagaan memerangi permintaan yang perlahan di pasaran automotif global.

Kilang pembuatan canggih terletak di tapak seluas 8.35 juta kaki persegi di Kota Deltamas, sebuah daerah industri, komersial dan kediaman bersepadu di pinggiran timur Jakarta, ibu kota keempat- negara paling ramai penduduk di dunia.

Apabila kilang Hyundai yang canggih di Singapura siap untuk pengeluaran, rangkaian kenderaan elektrik sepenuhnya Hyundai akan dilancarkan ke bilik pameran Malaysia untuk menjangkau generasi baharu pemilik kereta. Ini diumumkan pada Oktober 2020.

Hyundai di Malaysia bersiap sedia untuk ‘serangan’ baharu ini dengan menaik taraf bilik pameran mereka sekarang dan memindahkan beberapa peniaga yang tidak berprestasi dan menggantinya dengan peniaga kereta bersemangat baharu yang mahukan sebilangan barisan Hyundai ‘baharu’ yang menarik dan menarik kenderaan maju yang akan datang dari Indonesia dan juga Singapura.

Previous post

Rangkaian Minyak Enjin Dan Pelincir BHPetrol

Next post

Honda BR-V Generasi Ke-2 Dilancarkan Di Indonesia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *