Berita Auto

Dalaman Hyundai Casper Didedahkan Menjelang Pelancaran

Casper mempunyai tahap peralatan yang cukup mengagumkan

Hyundai Casper adalah crossover mini yang agak comel yang tidak akan dapat dilihat oleh kebanyakan kita, kerana ia hanya akan ditawarkan di Korea Selatan dan kemungkinan besar, di India. Sayang sekali kerana nampaknya ia mempunyai ruang dalaman yang sangat praktikal dan serba boleh walaupun saiznya kecil – sesuatu yang dapat dihargai oleh pembeli kereta muda.

Selepas pendedahannya awal bulan ini, Hyundai kini mengeluarkan lebih banyak foto Casper, termasuk gambar dalamannya, untuk menunjukkan kepada kita apa yang kita tidak akan dapat. Kabin mungkin tidak seberapa tetapi anda mendapat lebih banyak peralatan dengan setiap kenaikan model, yang terdiri daripada tiga varian – Pintar, Moden dan Inspirasi.

Ini termasuk free-standing 8 inci dengan navigasi, integrasi telefon pintar dan juga Hyundai CarPay, sistem pembayaran dalam kereta pembuat kenderaan yang membolehkan pemandu membuat pembayaran tanpa keluar dari kereta. Terdapat juga instrumen digital 4.2 inci, yang dilengkapi standard pada semua varian, kawalan iklim automatik dengan penapis udara dan permulaan jarak jauh.

Yang lebih mengagumkan ialah Casper dilengkapi standard dengan tujuh beg udara dan pelbagai sistem bantuan pemandu canggih yang merangkumi Forward Collision-Avoidance Assist, Lane Departure Prevention Assist, Lane Keeping Assist , High Beam Assist, Driver Attention Warning dan Leading Vehicle Departure Alert. Varian inspirasi teratas menambah lebih banyak lagi ciri seperti Collision-Avoidance Assist, Safe Exit Warning dan navigation-based Smart Cruise Control.

Mengenai kepraktisan, kedua-dua tempat duduk depan boleh dilipat ke depan hingga rata bertukar sebagai meja, sementara tempat duduk belakang boleh condong hingga 39 darjah. Selain itu, bangku juga dapat meluncur ke depan dan ke belakang 160 mm, mewujudkan ruang kargo maksimum 301 liter. Lipat semua tempat duduk dan anda akan dapat memasukkan objek berukuran hingga 2,059 mm.

Seperti yang dilaporkan sebelum ini, Casper akan ditawarkan dengan dua pilihan enjin, keduanya dipasangkan dengan transmisi automatik empat-kelajuan. Enjin MPI tiga silinder 1.0 liter aspirasikan semula jadi menghasilkan output yang baik 75 hp dan 95 Nm, sementara unit turbocharged 1.0 liter dilaporkan menghasilkan 99 hp.

Harga bermula dari 13,850,000 won (RM48,878) untuk varian Smart, 15,900,000 won untuk spesifikasi pertengahan Modern (RM56,113) dan 18,700,000 won (RM65,994) untuk Inspirasi. Crossover ini dijangka dilancarkan pada 29 September.

Previous post

Final Kejuaraan Toyota GR Velocity Esports Hujung Minggu Ini

Next post

Pusat 3S Mitsubishi Dibuka Di Bukit Raja, Klang

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *