Cerita Auto

Haval H6S Hybrid Coupe-Crossover Dilancarkan Dengan Harga RM90k Di China

Haval H6S ini mungkin datang ke Malaysia untuk mencabar Geely Crossover semasa

Setelah selesai membaca spesifikasi Haval Coupe-Crossover terbaharu, anda mungkin akan menghubungi peniaga dan pengimport Haval Malaysia tempatan untuk mengetahui bila ia akan sampai di sini dan berapa harga jualannya.

Anda harus bersabarlah kerana SUV Haval H6 yang telah kena spotted diuji di sini pada bulan Julai 2020 lambat dilancarkan dan kemudian SUV Haval First Love yang dilancarkan di China pada Oktober 2020 belum disahkan untuk ASEAN.

Kemudian pada bulan Jun tahun ini, kami melihat SUV Haval Big Dog diuji di Australia dan ini adalah petunjuk bahawa ia mungkin masuk ke Malaysia, tetapi masih belum ada berita.

Walaupun Haval H6 sudah menjadi SUV yang cukup segak, mereka yang menginginkan alternatif yang lebih ramping namun tidak lama lagi dapat beralih kepadan coupe-crossover H6S mereka yang baharu dilancarkan. Dengan S di sana kemungkinan akan sporty selain bergaya, seperti tawaran terbaharu dari pembuat automotif China ini adalah powertrain hibrid yang agak kuat.

Bermula dengan bahagian penampilan luaran H6S, Haval crossover-coupe ini telah disusun semula secara signifikan untuk menjadi lebih mengancam berbanding dengan waris SUVnya.

Menampilkan reka bentuk gril depan split yang lebih agresif yang diapit oleh satu set lampu depan LED yang lebih ramping dan (hiasan) segi tiga intake udara, penampilan keseluruhan yang lebih garang ini dilanjutkan ke profil sisi dengan satu set roda aloi hitam 19 inci yang terletak di bawah wheel arches plastik dan sepasang ekzos segi empat di belakangnya.

Crossover-coupe ini sebenarnya lebih panjang sedikit (sebanyak 74 mm) berbanding SUV mereka, dengan tambahan panjang ini semakin memperkukuhkan reka bentuk ‘Black Shark Aesthetic’ yang rapi yang Haval mahukan untuk H6S baharu ini . Dan hanya dengan membawa pulang tema hiu itu, spoiler kembar belakang, salah satu bumbung dan satu lagi di tepi pintu belakang sepatutnya kelihatan seperti sirip kembar belakang dari predator laut yang disebutkan di atas.

Melangkah ke bahagian sportynya pula dan melihat kepada apa yang ada di bawah hood Haval, H6S hadir dengan pilihan dua pilihan enjin. Yang pertama adalah turbo empat silinder hibrid ringan 2.0 liter yang menghasilkan 200hp dengan tork 320Nm yang sudah mencukupi, dengan pilihan lain adalah powertrain hibridnya yang membekalkan 245hp dengan tork 530Nm yang lebih sihat.

Terdiri daripada empat-pot turbocharged 1.5 liter dan motor pacuan elektrik pada setiap gandar, persediaan powertrain elektrik pacuan semua roda ini telah disebut-sebut untuk membolehkan H6S melengkapkan pecutan abad dalam masa 7.5 saat yang lebih masuk akal. Pembuatnya juga mendakwa bahawa terdapat setting Track khusus dalam 5 mod pemanduannya yang dapat dipilih, dengan bucket seat Alcantara dan seterusnya menyumbang kepada racy vibe Haval di dalam kabin.

Haval coupe-crossover ini hadir sebagai standard, kluster instrumen digital 10.25 inci yang sekarang sudah biasa dan juga skrin sentuh infotainment pusat 12.3 inci.

Susun atur skrin berkembar ini menjalankan sistem kokpit pintar kopi baharu pembuat kenderaan GC-OS, yang dikatakan menawarkan pengecaman pertuturan AI sehingga 97% keberkesanan dan 540º (gambar pandangan sekeliling 360 ° + 180 ° casis lutsinar) sistem pengimejan holografik.

Pra-penjualan untuk H6S baru-baru ini dibuka di pasaran asalnya di China, dengan harga antara 138,900 yuan (RM90,000) hingga 164,900 yuan (RM106,000). Haval kemungkinan akan mengeksport crossover coupe ini ke pasaran seperti Australia dan Afrika Selatan juga dalam waktu terdekat, tetapi belum ada pengesahan tentang debut rasminya di sini.

Text asal Joshua Chin


Previous post

DS Automobil Memutuskan Untuk Jadi Syarikat Kenderaan Elektrik

Next post

Lotus Mendedahkan Kilang Kapasiti 150,000 Setahun Baharu Di Wuhan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *