Berita Auto

Geely Binyue (Proton X50) Pro Facelift 2021 Mendedahkan Varian Sport Di China

Facelift dari Geely Binyue Pro membawa beberapa peningkatan estetik kecil dan juga varian sukan.

Proton X50 masih merupakan salah satu model terlaris di Malaysia dan kereta pendermanya di China, Geely Binyue Pro sudah mendapat kemas kini. Kemas kini baharu ini belum dilancarkan di China, tetapi beberapa gambar rasmi telah dijumpai dalam talian dan ini menunjukkan beberapa perkara menarik.

Kami tidak tahu sama ada enjin atau transmisi akan mendapat kemas kini, tetapi rupa kereta ada perubahan. Geely Binyue Pro yang baharu mempunyai corak mesh heksagon baharu pada gril depannya.

Geely Binyue Pro Baharu
Geely Binyue Pro Lama

Sementara potongan aksen merah di dalam gril masih ada, Geely menjauhkan dirinya dan gril ‘Expanding Cosmos’. Di bawah gril adalah bahagian baharu yang secara teknikal adalah bahagian segmen bumper. Ia berwarna kelabu gelap dan mengembang dari bawah gril ke lampu depan dan masuk ke udara depan di setiap sisi bumper. Bahagian gril depan bawah kini menampilkan reka bentuk baru dengan horizontal bars.

Selain itu, sedikit ke bawah, anda akan melihat bahawa bahagian bibir bawah kurang ‘berlapis’ di bahagian tengah walaupun rupa lama masih terdapat di bahagian sisi. Terdapat juga reka bentuk diffuser belakang yang baharu.

Lampu depan, walaupun tidak berubah dalam reka bentuk, kini menampilkan animasi selamat datang baharu di lampu siang LED mereka. Perlu juga diperhatikan bahawa bumbung hitam sudah menjadi item standard dengan facelift ini, walaupun mungkin masih ada varian entry level tanpa penampilan dua tona.

Terdapat juga reka bentuk rim 18″ baharu.

Di dalamnya, terdapat skrin infotainment 12.3″ baharu yang menggantikan 10.25″ semasa.

Anda juga akan menemui reka bentuk pemilih gear baharu. Butang “park” di atas tidak lagi kelihatan dan tidak jelas apakah pemilih gear baharu masih mempunyai butang untuknya atau sama ada gated mechanism akan digunakan.

Binyue Pro selector design baharun
Gear selector design lama

Terdapat juga upholsteri yang matching dan kontras di dalamnya. Warna upholsteri utama sesuai dengan apa yang ada di luar sementara warna upholsteri sekunder berbeza bergantung pada warna utama. Terdapat juga matter faux metal inlays yang baharu.

Varian Sporty Baharu

Kami tidak pasti apa yang Geely memanggilnya, tetapi ada varian ‘Sporty’ baharu dengan gaya yang lebih agresif. Spoiler tailgate pada varian ini ada lencana “S” di sisinya dengan warna badan. Pintu belakang mempunyai rupa serat karbon, tetapi kami tidak pasti sama ada ia tulen.

Varian ‘sport’ dilengkapi dengan garis-garis berwarna kontras pada panel trim luaran kelabu (bibir bumper depan dan pintu bawah). Terdapat juga satu set jalur lumba yang berbeza sepanjang kereta dari hood.

Warna kontras bergantung pada warna badan utama. Model-model ini juga dilengkapi dengan kaliper brek merah dan rim dicat hitam.

Di dalam, varian Sport juga menampilkan pelapis yang berbeza. Perbezaannya sepertinya logo ‘S’ di tempat duduk serta jalur kain / suede di tengah tempat duduk.

Terdapat juga kulit yang berbeza di stereng dan inlay dengan beberapa grafik yang sepadan dengan warna.

Warna luaran putih dan biru logam dilengkapi dengan garis-garis kontras merah dan putih. Spoiler tailgate selesai dalam tekstur serat karbon yang mempunyai lencana ‘S’ berwarna badan. caliper brek merah. Rim 18″ dicat hitam.

Theophilus Chin juga telah mereka lakaran untuk melihat bagaimana nampak Proton X50 dengan perubahan ini. Lihat video youtube-nya di bawah, atau Instagramnya di sini.

Previous post

Jualan dan Keuntungan Operasi Pemecah Rekod Untuk Volvo Cars Setengah Pertama 2021

Next post

Kenderaan Elektrik Diperlukan Untuk Van Penghantaran Dan Ride-Hailing

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *