AutonomiKemalangan / Rosak / Recall

Tesla Dalam Mod Autopilot Meredah Tempat Letak Kereta Sekolah 6 Cedera

Adakah kita sanggup bergadai nyawa untuk keseronokan memandu Autopilot?

Kami memang tidak berminat dengan kenderaan Autopilot sejak awal lagi walaupun telah dibawa oleh beberapa kereta pandu sendiri dalam beberapa tahun kebelakangan ini.

Ya, mereka kebanyakannya berada dalam keadaan terkawal untuk mengelakkan masalah dan ada beberapa ujian jalan raya, satu di China dan satu lagi di Eropah tetapi dengan kedua-dua ujian tersebut ada juruteknik yang bersedia mengambil alih pengendalian kenderaan dari kenderaan jarak jauh yang mengekori kami.

Oleh itu, berapa banyak lagi ujian ‘live’ yang diperlukan sebelum syarikat insurans kereta dan polis menghentikannya. Ya, kami menggesa tindakan diambil untuk berhenti membiarkan kenderaan dengan Autopilot digunakan di jalan umum sehingga teknologinya benar-benar selamat.

Pada pendapat kami, Autopilot hanya boleh diguna pakai di jalan raya terbuka apabila pemandu tidak keluar lorong mereka dan menggunakan isyarat belok dengan betul untuk bergerak dari lorong ke lorong. Juga harus ada tanda jalan yang jelas untuk menentukan lorong dan motosikal kecil tidak boleh cilok mencilok. Oleh itu, untuk Malaysia, ini tidak mungkin dilakukan oleh penunggang motosikal kita yang TIDAK mengikuti lorong mereka. 

Tesla Autopilot crash from before
Tesla dalam Autopilot

Laporan ini dikongsi oleh Reuters dan pada masa artikel ini ditulis Tesla belum memberi maklum balas kepada Reuters.

Hanya beberapa hari sebelumnya 16 Ogos The National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) di Amerika Utara mengatakan bahawa ia telah mengenal pasti 11 kemalangan sejak Januari 2018 di mana Teslas “telah mengalami adegan responden pertama dan kemudiannya melanggar satu atau lebih kenderaan terlibat dengan kemalangan itu. “

Penyiasatan itu akan melibatkan 765,000 kenderaan A.S. dengan Autopilot yang dibina sejak 2014. Saham Tesla ditutup 4.3 peratus dengan berita ini.

Kenyataan Polis Sussex: Police are investigating a collision involving a car and pedestrians outside Ardingly College.

Officers responded to reports of a collision involving a blue Tesla car and pedestrians in College Road, Ardingly, shortly after 4.30pm on Monday (August 16).

An eight-year-old boy was flown by air ambulance to St George’s Hospital in London, where he remains. His injuries are serious but not life threatening. 

Six other people – five children and one adult – were all taken to local hospitals for treatment to minor injuries.

The driver, a 47-year-old woman who was in the vehicle at the time of the collision, was uninjured.

Superintendent James Collis said: “I’d like to thank our emergency services partners and members of the public who assisted at the scene. Our thoughts are with those there yesterday and their families.

“The cause of the collision will form part of our investigation, and we ask people not to speculate at this time.

“Thank you to those that have already given details. Anyone else who saw what happened or who has any other information, including any relevant dash cam or mobile phone footage, is asked to please get in touch.”

Teknologi Autopilot Beraksi

Previous post

GM Australia Menamakan Pusat Servis Holden ACDelco

Next post

Volkswagen Golf GTI BBS Concept Tampil Retro

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *