Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Teaser Honda NSX Type S Yang Akan Datang Pada September 2021

Honda NSX Type S akan menjadi ratu papan nama ini.

Generasi semasa Honda NSX tidak pernah memenuhi kehendak produk yang asli. Bukan rahsia lagi bahawa sejak debutnya pada tahun 2016, NSX baharu tidak laku langsung, dengan penjualan memuncak pada hanya 581 unit yang terjual di Amerika Syarikat pada tahun 2017 dan jatuh ke serendah hanya 128 unit yang dijual pada tahun 2020. Kereta ini, lagi teruk di Jepun, di mana hanya 9 unit terjual di sana tahun lalu.

Walaupun begitu, ia tetap laju. Ia mempunyai output sistem hampir 600 kuasa kuda dari sistem Sport Hybrid SH-AWD. Ini terdiri daripada enjin petrol V6 turbo berkembar 3.5 liter, 3 motor elektrik dan automatik dwi-klac 9-kelajuan. NSX generasi ke-2 pecutan 0-100km / j hanya dalam masa 2.7 saat dan mempunyai kelajuan tertinggi 310km / j. Teknologi ini sangat berteknologi tinggi pada masanya, mengikut hype yang ditetapkan oleh kereta hiper hibrid seperti McLaren P1, Ferrari LaFerrari, dan Porsche 918.

Honda mempunyai rancangan untuk bersarakan model itu dengan satu kejutan terakhir. Ini melibatkan penyediaan edisi terhad terakhir dalam bentuk NSX Type S. Varian model baharu ini akan dilancarkan pada akhir Ogos 2021 sebagai model Acura di Amerika Syarikat dan sebagai Honda di pasaran lain.

Berkenaan Honda NSX Type S

Tidak banyak maklumat yang dikongsi oleh Honda, tetapi gambar teaser ini nampaknya menunjukkan beberapa perbezaan estetik:

  • penutup enjin merah
  • potongan trim luaran hitam matte dan gloss
  • logo “Type S”

Mungkin ada beberapa peningkatan prestasi untuk meningkatkan total output sistem atau bahkan meningkatkan kekakuan casis. Apa sahaja yang diputuskan oleh Honda, mereka akan mengeluarkan butirannya menjelang September 2021.

Hanya 350 unit Honda NSX Type S yang akan dijual di seluruh dunia, dengan hanya 30 unit yang dijual di Jepun. Pengeluaran NSX generasi ke-2 dilakukan di Performance Manufacturing Center di A.S. Ia akan berhenti di sana pada bulan Disember 2022, menjadikan plat nama Honda NSX berakhir tanpa pengganti (kata mereka).

Sebagai peringatan, kali terakhir Honda berhenti menjual NSX generasi pertama, 10 tahun kemudian mereka keluarkan generasi kedua.

Previous post

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition Masuk Pasaran Malaysia

Next post

Sistem Pengecasan Fleksibel Oleh Mercedes-Benz

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *