Servis / Modifikasi

S680 GUARD 4MATIC Terkini Mungkin Benz Yang Paling Kalis Peluru Yang Pernah Ada

Mercedes-Benz S680 GUARD 4MATIC telah lulus ujian yang tidak pernah dilalui oleh kereta lain sebelum ini.

W223 S-Class serba baharu sudah dilancarkan di seluruh dunia dan banyak pemilik perniagaan semakin teruja dengan prospek untuk memilikinya. Tetapi bagaimana jika anda seorang ahli politik yang sedikit risau akan keselamatan anda? Oleh itu, anda mungkin mahu mempertimbangkannya – S680 GUARD 4MATIC.

Versi berperisai S-Class ini mungkin kelihatan seperti kenderaan biasa di luar, tetapi untuk pertama kalinya, bodyshell khusus GUARD telah dikembangkan untuk varian S-Class ini. Di bawahnya kulit aluminium adalah sel pelindung diri yang membentuk teras Sistem Perlindungan Bersepadu.

Mercedes-Benz mengembangkan varian ini di samping varian S-Class standard dan varian Maybach dan menyesuaikan suspensi, enjin dan transmisi untuk memastikan semua varian mempunyai dinamika pemanduan yang serupa.

Menguasakan varian ini ialah biturbo V12 6-liter dengan 612 kuasa kuda dan 830Nm tork . Enjin ini telah dibaik pulih dengan turbocharger gas ekzos baharu, manifold ekzos baharu, saluran udara, penapis partikulat gelung tertutup baharu, all-aluminium crankcase, pemacu rantai one piece, forged crankshaft, forged pistons dan multi-spark ignition. Pacuan semua roda muncul pada model GUARD untuk pertama kalinya, disesuaikan di sini dengan side shafts yang lebih kuat untuk menangani berat tambahan.

Berapa kalis pelurukah 2022 S680 Guard ini?

Mercedes-Benz S680 GUARD 4MATIC mempunyai perisai yang cukup untuk menahan tembakan dari assault rifle menggunakan armour-piercing ammunition dan serangan letupan mengikut piawaian VPAM ERV terkini, dan merupakan kenderaan pertama yang melengkapkan semakan ujian terbaharu ini, mendapat markah teratas untuk perlindungan bumbung, lantai dan sisi.

Mereka menggunakan patung manusia “Primus” yang tidak menunjukkan kerosakan walaupun semua ujian telah dilakukan. Patung ‘bio-fidelik’ ini juga mempunyai tulang, ligamen, tendon dan organ tiruan.

Bagaimana ianya dicapai?

Di bawah kulit aluminium S-Class, struktur S 680 Guard lebih lebih lebih kuat daripada model standard. Walau bagaimanapun, Mercedes-Benz tidak mendedahkan bahan apa dan di mana bahan tersebut diedarkan kerana alasan yang jelas.

Namun, mereka berkongsi kenyataan bahawa mereka mengembangkan electro-mechanical door actuators baharu untuk mengatasi berat pintu. Mereka juga menggunakan hidraulik untuk filter tingkap, yang membolehkan tingkap dibuka atau ditutup walaupun kuasa dalam pesawat gagal. Tingkapnya dibina daripada sandwic kaca pelbagai lapisan dengan permukaan dalaman polikarbonat.

S680 GUARD 4MATIC juga mempunyai sistem pemadam kebakaran dengan trigger automatik, sistem udara segar kecemasan, siren, lampu kelip, radio dan sistem penggera panik. Akhirnya, kereta-kereta itu dipadankan dengan tayar run-flat Michelin PAX.

Kos semua ini? Mercedes-Benz mahukan €457,100 sebelum duti dan cukai. Well, pasti berbaloi dengan pelaburan ini jika anda rasa anda ada wang reward untuk kepala anda atau geng mob yang mencari anda!

Previous post

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 Boleh Menjadi Senjata Trek Seterusnya

Next post

Vespa Primavera Dan GTS Edisi Ulang Tahun Ke-75 Tiba Di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *