Berita Auto

Pagani Huayra BC Pachetto Tempesta Hadir Dengan 827 HP, 1,100 Nm

Sedar tak sedar, sebenarnya sudah 10 tahun Pagani Huayra dijual di pasaran dan banyak varian model itu telah diperkenalkan, termasuk Huayra R pada Mac lalu. Kini, Pagani telah memperkenalkan satu lagi varian untuk model Huayra BC iaitu Pachetto Tempesta yang bermaksud ‘Storm Package’.

Membuat kemunculannya di Monterey Car Week pada hujung minggu lalu, Huayra BC Pachetto Tempesta hadir dengan kuasa yang lebih tinggi dan pakej aerodinamik yang dipertingkatkan.

Pagani Huayra BC Pachetto Tempesta

Enjin 6.0-liter twin-turbo V12 keluaran Mercedes-AMG itu telah dinaik taraf dan kini menghamburkan 827 hp dan 1,100 Nm, iaitu 27 hp dan 50 Nm lebih tinggi berbanding Huayra BC Roadster. Enjin itu ‘bernafas’ menerusi sistem ekzos dengan enam muncung.

Dari segi aerodinamik pula, hypercar ini dilengkapi dengan splitter hadapan berserta lubang ambilan udara baharu, manakala spoiler belakang kini disokong dengan sirip tengah terintegrasi bagi memaksimumkan kecekapan aerodinamik.

Pagani Huayra BC Pachetto Tempesta

Tambah Pagani lagi, Pachetto Tempesta dilengkapi dengan sistem suspensi yang ditala semula untuk pemanduan yang lebih selesa. Ini dilengkapkan dengan mod pemanduan Soft Driving baharu.

Previous post

Volum Jualan Geely Automobile Holding Untuk Julai 2021 Mencapai 99,275 Unit

Next post

Aplikasi Mudah Alih Mitsubishi Connect MY Ditambah Baik

Amirul Mukminin

Amirul Mukminin

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *