Khidmat Masyarakat

Bagaimana Mitsubishi Motors Malaysia Membantu Membanteras COVID-19

Mitsubishi Motors Malaysia memberikan sumbangan besar untuk membantu memerangi COVID-19.

Varian delta COVID-19 menyebabkan kehancuran yang tak terhitung di seluruh negara dan banyak organisasi memerlukan bantuan untuk terus berjuang. Mitsubishi Motors Malaysia berperanan dalam pertempuran menentang COVID-19 dengan menyumbangkan wang tunai dan barang serta meminjamkan kenderaan mereka.

Syarikat itu hari ini meminjam tiga kenderaan (satu Triton dan dua Outlanders), menyumbang RM20,000 kepada Mercy Malaysia untuk pembelian 400 pakaian pelindung Tyvek untuk front liners di tiga Pusat Penilaian COVID-19 (PPC), dan juga membeli item yang diperlukan untuk CAC di Hulu Langat bernilai RM43,000.

“Walaupun perniagaan utama kami adalah menghasilkan kereta, kami komited untuk melakukan peranan kami dalam memastikan negara dan pelanggan kami selamat. Peningkatan kes dan kesan pandemik COVID-19 baru-baru ini telah menyebabkan tekanan emosi yang ketara di kalangan barisan hadapan negara, terutamanya pekerja penjagaan kesihatan di Malaysia. Kami akan terus berkomunikasi rapat dengan NGO utama dan institusi awam untuk melihat bagaimana Mitsubishi Motors dapat terus menyumbang. Pandemik ini adalah salah satu masa paling mencabar yang telah kita hadapi sebagai sebuah negara dan oleh itu kita mesti melangkah dan memberi sokongan diperlukan terutamanya sekarang di mana jangkitan COVID-19 berada pada tahap tertinggi. Kami mengucapkan terima kasih kepada barisan hadapan yang berani yang bekerja tanpa lelah untuk kami semua,” kata Tomoyuki Shinnishi, Ketua Pegawai Eksekutif MMM.

Ini siaran media Mitsubishi dengan lebih maklumat.

MEDIA RELEASE

MITSUBISHI MOTORS MALAYSIA (MMM), the official distributor of Mitsubishi Motors vehicles in Malaysia, is stepping up to the plate again to do its part to support various COVID-19 aid efforts as Malaysia continues its fight against the spread of the COVID-19 pandemic.

The company today loaned three Mitsubishi vehicles and donated RM20,000 to Mercy Malaysia to purchase 400 units of Tyvek suites for frontliners which was distributed to three COVID-19 Assessment Centres (CAC) in Stadium Melawati, Stadium Jugra, and Klinik Kesihatan Gombak Setia.
Mitsubishi Motors also purchased RM43, 000 worth of items needed for a CAC in Hulu Langat.

As Malaysia is still on the brink of COVID-19 infections, Mitsubishi Motors wants to play a role in flattening the nation’s curve by working together with Mercy Malaysia. Loaning a Triton pick-up truck and two Outlander seven-seater SUVs will provide transportation support to frontliners to commute to vaccination centers (PPV) for the public outreach vaccination program.

On the other hand, the financial contribution will assist the health workers further in conducting extensive screening on possible virus carriers, contract tracing, isolating the infected, and dispensing care to those who need it. 

Mitsubishi Motors’ other initiatives include contributing essential items needed for a CAC center such as tents, tables, and chairs, portable air-condition units, queue barriers, and heavy-duty wires. At the CAC, COVID-19 patients will be accessed before they are sent to hospitals, quarantine at treatment centers, or ordered to undergo quarantine at home. The CAC which Mitsubishi Motors is assisting in can accommodate up to 400 patients a day. 

Previous post

Kia EV6 Adalah Kereta Korea Pertama Yang “Carbon Measured”

Next post

Pengumuman Mengenai Peraturan Bilik Pameran, Cukai Jalan Dan JPJ Akan Dibuat Hari Ini

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *