Berita Auto

2022 Lexus UX Lebih Berwarna Di Pasaran AS

Pelanggan Amerika suka sangat dengan Lexus UX dan mereka akan mendapat lebih banyak pilihan warna.

Malaysia masih belum sepenuhnya menerima Lexus UX yang baharu, tetapi di AS dan Eropah, crossover mewah kompak ini sangat popular. Hasilnya, model 2022 mendapat lebih banyak pilihan warna dan penyesuaian di pasaran AS.

Pilihan warna luaran kini merangkumi Grecian Water, Sonic Chrome, Cadmium Orange dan Cloudburst Grey. Perlu diingatkan bahawa Cloudburst Grey juga merupakan pilihan baharu pada kemas kini Lexus RX L Black Line terbaharu di Amerika Syarikat. Grecian Water adalah warna biru yang sebelumnya eksklusif untuk model UX Black Line yang terhad.

Lexus UX Black Line in Grecian Water

Tambahan kepada warna baharu, ada juga pilihan bagi pelanggan untuk memasukkan warna overfender Lexus UX ke warna badan.

Sebagai standard, Lexus UX mendapat panel overfender hitam yang berbeza untuk penampilan crossover yang rugged.

Lexus UX Black Line in Grecian Water

Memilih luaran Grecian Water memberi anda lebih banyak pilihan apabila anda melangkah masuk. Warna luaran khas ini dapat dipadankan dengan warna Hitam, Birch atau Birch dengan bahagian dalam Lapis.

Pilihan upholsteri NuLuxe membawakan empat pilihan warna baharu termasuk Black, Glazed Caramel, Birch dan Birch Lapis. Untuk trim UX F Sport, upholsteri kerusi Circuit Red eksklusif juga ditawarkan.

Itu semua yang baharu mengenai Lexus UX 2022 di Amerika Syarikat. Siaran media mereka menyebut mengenai tilt elektrik dan tiang stereng teleskopik ‘baru dikembangkan’ pada UX Luxury. Walau bagaimanapun, tidak jelas apakah ini benar-benar penambahan baharu, kerana UX 200 Luxury sudah mempunyai tilt stereng elektrik dan teleskopik di Malaysia.

Lexus UX

Lexus UX yang baharu menawarkan kemewahan dan keselamatan inovatif jenama dalam pakej yang menggabungkan elemen reka bentuk baharu yang berani dan tenaga baharu yang sangat cekap. Bagi banyak pelanggan, UX bukan sahaja Lexus pertama mereka, tetapi juga kenderaan mewah pertama mereka.

Nama UX berasal dari konsep panduan pasukan reka bentuk dan menerangkan misi kenderaan: Urban + X-over (crossover) = UX.

Dilengkapi dengan sikap dinamik, Lexus UX dirancang untuk memberikan pemanduan lancar dan menarik dengan tingkah laku halus Lexus, menjadikannya entri unik dalam segmen crossover kompak mewah.

UX adalah Lexus pertama yang dibina menggunakan platform Global Architecture – Compact (GA-C) yang baharu. Struktur yang ringan namun super-kaku, pusat graviti yang sangat rendah dan penyesuaian suspensi yang halus memberikan Lexus UX kelincahan pengendalian yang teliti dan keselesaan perjalanan, bersama dengan keperibadian memandu yang khas.

Previous post

Toyota Land Cruiser GR Sport Mendarat Di Jepun

Next post

Alat Ganti 40 Series Land Cruiser Kembali Dalam Pengeluaran

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *