Berita Auto

4 × 4 Yang Mengkagumkan Pasaran Asia Tahun Ini

Kami berkongsi beberapa kenderaan 4 × 4 yang paling diminati Pasaran Asia tahun ini.

Sejak Toyota Land Cruiser pertama kali dilancarkan pada tahun 1951, ia merupakan salah satu kenderaan paling popular dalam kelasnya di pasaran. Sejak itu, lebih daripada 10 juta unit telah terjual di seluruh dunia.

Sesiapa yang ingin mendapatkannya tidak mempunyai banyak masa untuk melakukannya kerana Cruiser ini sudah mula keluar dari banyak pasaran selepas model tahun 2021. Walaupun ini mungkin merupakan berita yang sangat mengecewakan bagi peminat die-hard, tetapi syukurlah, ada sejumlah kenderaan lain yang pasti akan mengkagumkan peminat 4 × 4 yang paling rewel.

Land Rover Defender Kembali

Pada 07 Ogos 2020, Land Rover Defender yang baru dilancarkan dalam talian melalui Saluran YouTube Land Rover Pacific. Kenderaan itu, yang akan tersedia di 12 negara Asia termasuk Singapura, Indonesia, Sri Lanka, dan Thailand dan merupakan segalanya (dan banyak lagi) yang diharapkan oleh peminat off-roader.

Defender 2020 mempunyai suspensi udara laras tinggi yang memungkinkan sudut pendekatan dan lepas hingga 40 darjah dan pelepasan tanah sebanyak 29cm. Pelbagai pek aksesori juga tersedia, masing-masing bertujuan untuk menyesuaikan kenderaan masuk kawasan kegemaran pemandu. Beberapa aksesori yang paling popular termasuk lampu memandu dengan gril pelindung, scuff plate belakang, dan pemampat udara bersepadu.

Suzuki Jimny Menarik Kerana Ringgan

Suzuki Jimny adalah pilihan tepat untuk peminat 4 × 4 yang mencari off-roader ringan.

Beratnya Jimny hanya 1100kg, dibandingkan dengan Land Rover Defender terbaru yang sekitar 3100kg dan mempunyai casis rangka tangga dengan suspensi gandar yang tegar di kedua-dua hujungnya. Berkat beratnya yang rendah, ia senang menangani pasir, lumpur, dan lereng curam dengan lebih baik berbanding kenderaan yang berat dan kebiasaan tersekat.

Berkat ramp break-over dan sudut departure jalan yang mengagumkan, Jimny dapat dengan mudah melampaui pelbagai halangan tanpa bahagian bawah atau bumper tergores. Walaupun enjin 1.5l ia tetap menjadi pilihan popular di kalangan pemandu yang mencari pemanduan yang selesa dan selesa.

Jeep Wrangler 4X4 Yang Meletakkan AS Di Atas Peta

Walaupun kenderaan Amerika tidak selalunya diterima di Asia, Jeep terus mendapat populariti di kalangan pembeli yang lebih muda yang mencari kenderaan utiliti lasak. Jeep mungkin tidak kerap membuat peningkatan kepada Wrangler, tetapi apabila mereka melakukannya, mereka tidak akan mengecewakan.

Sebilangan besar reka bentuk Wrangler yang disukai telah dipelihara, termasuk gril slatted dan lampu depan bulat yang menonjol. Bahagian dalamannya, bagaimanapun, lebih luas dan menampilkan pelbagai ciri inovatif termasuk sistem Uconnect® terkini dan ruang simpan dan konsol berkunci.

Walaupun Wrangler baharu dilahirkan untuk menjelajahi kawasan yang lasak, ia juga sesuai untuk cruising di bandar, menjadikannya pelaburan yang sangat bernilai untuk peminat outdoor dan bandar yang ceria.

Terdapat banyak 4×4 hebat yang terdapat di pasaran. Tak kira apa yang anda dasarkan keputusan pembelian anda, anda pasti akan menemui satu yang sesuai dengan gaya hidup anda.

Text asal Jennifer Dawson

Previous post

Ferrari Testa Rossa J - Kereta Mainan Untuk Golongan Kayangan

Next post

Bugatti Bolide Dibina Dan Akan Berharga RM19.91 Juta

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *