Berita Auto

Bentley Mulsanne Grand 2015 Limousine Oleh Mulliner Kembali Dijual

Terdapat satu versi terakhir Bentley Mulsanne yang anda boleh beli tetapi ia bukan baharu atau murah.

Bentley Mulsanne baru-baru ini digantikan oleh Bentley Flying Spur generasi ke-3. Bentley membuat keputusan untuk tidak menggunakan sepenuhnya Mulsanne yang berintensifkan buruh dan mendukung sedan berukuran penuh yang besar sebagai flagship mereka (berbeza dengan Rolls Royce, yang mengembangkan Phantom serba baharu).

Walau bagaimanapun, anda mungkin seorang jutawan yang mengidam untuk Bentley besar dan mewah. Dan sekiranya demikian, anda mungkin bernasib baik.

Pada tahun 2015, Mulliner – cabang pembina coach Bentley – ditugaskan untuk membina LIMA Bentley Mulsanne Grand Limousines yang sangat istimewa. Ini semua dihantar ke Emiriah Arab Bersatu, tetapi tidak pernah digunakan atau didaftarkan … Dan baru sekarang mereka dijual! Bentley mengatakan bahawa mereka juga akan menghantarnya ke mana sahaja di dunia.

Mengenai Bentley Mulsanne Grand Limousines

Selain buatan tangan sepenuhnya, ada beberapa perubahan besar lain pada kereta ini.

Mereka semua mempunyai jarak roda yang dipanjangkan, dengan agak ketara.. Limosin ‘Grand’ ini diregangkan sejauh 1 meter, memanjang! Bukan itu daja, mereka juga meningkatkan ruang kepala di bahagian belakang sebanyak 79mm untuk keselesaan penumpang utama.

Walaupun diregangkan, perkadaran Mulsanne Grand Limousine masih terpelihara dengan indah.

Di atas hood, hiasan hood Flying ‘B’ dilengkapkan dengan keluli tahan karat dan alasnya terukir dengan kata-kata: ‘Coach built by Mulliner’.

Setiap satu daripada 5 Bentley Mulsanne Grand Limousines ini mempunyai kemasan yang tersendiri:

  • Frost Perak di atas cat eksterior Blue Moroccan, dipasangkan dengan dalaman Imperial Blue dan Linen yang disempurnakan oleh venir Burr Walnut
  • Damson di atas cat Crystal Black, dilengkapi dengan kulit Damson dan Twine dan venir Dark Stained Burr Walnut
  • Onyx di atas Candy Red di bahagian luar, dengan bahagian dalam Hotspur dan Camel selesai dengan venir Olive Ash
  • Rubino Red diatas bodywork Light Gazelle, dengan bahagian dalam kulit Fireglow dan Twine dipasangkan dengan venir Burr Walnut
  • Eksterior Black Sapphire tona tunggal, dengan bahagian dalam Imperial Blue dan Camel yang berbeza dengan venir Dark Stained Burr Walnut

Masuk ke dalam dan anda akan dapati kereta itu dibina untuk 4 penumpang di belakang. Dua tempat duduk menghadap ke belakang, memungkinkan untuk pengalaman gerabak kereta api dengan ciri kelas perniagaan.

Cooler botol terletak di antara tempat duduk paling belakang dan kabinet minuman dengan gelas kristal yang dipesan khas duduk di antara tempat duduk menghadap belakang. Setiap tempat duduk dilengkapi dengan meja lipat untuk membolehkan kerja-kerja dilakukan dalam perjalanan. Meja-meja ini dilengkapi dengan stesen dok dan pengecasan iPad, serta kemasan venir kayu.

Dail buatan tangan menunjukkan waktu UK, waktu tempatan dan suhu luaran.

Zon Iklim Individu

Sistem pemanasan, pengudaraan dan penyaman udara khusus dibina untuk kenderaan ini. Ini membolehkan empat penumpang masing-masing menyesuaikan diri dengan iklim mikro di belakang mereka.

Pemandu dipisahkan dari penumpang dengan ‘kaca pintar’ elektrokromik yang bertukar gelap dengan sentuhan butang. Terdapat juga interkom untuk komunikasi.

Turbo V8 Power

The legacy 6¾ litre twin-turbocharged V8 powers this behemoth, sending 512PS and 1020Nm of torque to its unique colour-matched 21″ wheels.

Legasi V8 turbocharged berkembar 6 liter menguasakan raksasa ini, menghantar tork 512PS dan 1020Nm ke roda 21″ yang sesuai dengan warna yang unik.

Previous post

Jualan Toyota di AS dan China Kembali Ke Tahap Pra-Pandemik

Next post

Allianz Kini Tawar Bantuan Tepi Jalan Percuma Untuk Motosikal Bawah 250cc

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *