Berita Auto

Honda NSX Type S Ini Adalah Yang Paling Berkuasa Dan Terakhir

Ini dia Honda NSX terpantas dan mungkin yang terakhir – NSX Type S.

Penghujung generasi kedua Honda NSX sudah dekat. Di Monterey Car Week, Honda, atau lebih tepatnya Acura mendedahkan model NSX terakhir, kemungkinan besar, yang pernah ada. Ini adalah NSX Type S, dan NSX terpantas yang pernah mereka hasilkan.

Hanya 350 yang akan dibina, dengan 300 daripadanya khusus untuk pasaran Amerika Utara.

Kami mendapat teaser kenderaan ini minggu lalu, dan seperti yang disyaki, Honda memberikan NSX Type S output kuasa total 600 kuasa kuda dan 667Nm tork, peningkatan sekitar 27hp dan 21Nm tork. Peningkatan ini datang dari kemasukan turbocharger dari kereta lumba NSX GT3 Evo, serta dari penyuntik dan alat penyejuk yang dikemas kini. Kapasiti bateri juga meningkat 20% dan outputnya naik 10%.

Honda NSX Type S juga mendapat roda 5-spoke baharu dengan lebar jalur yang meningkat. Roda baharu ini dipadankan dengan tayar Pirelli P-Zero yang dibuat khas. DCT 9-kelajuan mempunyai 50% peningkatan yang lebih pantas dan Rapid Downshift Mode baharu membolehkan pemandu melangkau gear ke gear serendah mungkin pada kelajuan itu dengan menahan paddle shifter selama 0.6 saat. Sistem torsi Sport Hybrid SH-AWD vektor telah dipasang semula untuk prestasi yang lebih baik. Peredam penyesuaian juga telah dipasang semula.

Peningkatan prestasi lain termasuk Kawalan Bunyi Intake yang diprogramkan semula dan Kawalan Bunyi Aktif untuk empat mod Sistem Dinamik Bersepadu.

Quiet Mode – Quiet mode menggabungkan peningkatan kapasiti dan output bateri dengan gearing baharu yang lebih rendah untuk TMU untuk pecutan yang lebih tajam dari berhenti. Output dan kapasiti yang lebih tinggi juga bermaksud NSX Type S dapat kekal dalam mod elektrik tulennya untuk jangka masa yang panjang, walaupun menggunakan input pedal accelerator yang lebih agresif. Selain itu, ISC diprogramkan untuk bunyi enjin minimum semasa berada dalam Quiet mode.

Sport Mode – Selain menerapkan fungsi Rapid Downshift baharu, Sport mode telah diperbaharui dengan kalibrasi baharu untuk peredam suspensi dan Sport Hybrid SH-AWD®. Kalibrasi suspensi baharu mengurangkan body roll dan brek dive, mewujudkan turn-in yang lebih stabil.

Sport+ Mode – Khusus untuk pemanduan yang bersemangat di jalan yang berliku, Sport + telah diprogramkan semula untuk membantu pemandu merasa lebih berintegrasi dengan kereta, bermula dengan downshift lebih awal ketika transmisi dalam mod automatik sepenuhnya. Sport Hybrid SH-AWD® dioptimumkan untuk membantu meningkatkan turn-in dengan menggunakan vektor tork untuk mewujudkan rasa putaran yang lebih agresif untuk sudut steering tertentu.

Track Mode –Track mode telah diperbaharui untuk memaksimumkan prestasi tambahan dan potensi cengkaman NSX Type S. Ketika turun ke gear ke-2 hingga ke-7, kelajuan downshift yang dibenarkan telah dinaikkan sebanyak 1,500 rpm, memberikan pemandu lebih banyak kawalan terhadap penyampaian tenaga dan memastikan enjin tetap di dalamnya julat rev paling kuat dalam keadaan litar. Selain itu, dalam Track Mode, profil suara ISC dan ASC juga dioptimumkan dan memberikan bunyi yang lebih jelas pada titik shift yang ideal.

Selain itu, reka bentuk luarannya juga dapat penambahbaikan semula. Pembukaan intake depan baharu dan atap gentian karbon dan diffuser belakang.

Pembeli juga boleh memilih Pakej Ringan, yang membawa brek seramik karbon (dalam empat warna), penutup enjin karbon, dan hiasan dalaman karbon untuk penjimatan berat sebanyak 26.2kg.

Bahagian dalam NSX Type S dilengkapi dengan headliner Alcantara dengan Type S bersulam pada glove compartment dan logo NSX timbul di headrest. Terdapat juga logo “NSX Type S” pada fob kunci. Upholsteri juga mendapat jahitan kontras. Akhirnya, terdapat pilihan cat eksterior Gotham Grey matte baharu.

Previous post

BMW Recall Toyota Supra Kerana Kecacatan Brek

Next post

Aston Martin Valkyrie Spider Ibarat Jentera F1 Jalanan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *